عوامل مؤثر در قیمت قفل دیجیتال

عوامل مؤثر در قیمت قفل دیجیتال (8 نکته که از آن اطلاع ندارید)

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : 5 دقیقه

عوامل مؤثر در قیمت قفل دیجیتال بسیار متنوع است و گزینه‌های مختلفی را شامل می‌شود. بسیاری از کالاهای هوشمند و الکترونیک جزئیات زیادی دارند که ممکن است هر کدام از آنها بر روی قیمت محصول نهایی تأثیر بگذارد و باعث کاهش یا افزایش آن شود.

قفل‌های دیجیتال نیز مانند سایر کالاهای الکترونیکی از این قاعده مستثنا نیستند و باتوجه‌به عوامل مختلف، قیمت‌گذاری می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل مؤثر بر قیمت قفل هوشمند آشنا کنیم و به بررسی دلایل آن بپردازیم.

برای آشناشدن با این موارد مهم، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل‌های دیجیتال یا الکترونیکی، ورژن آپدیت شده قفل‌های قدیمی هستند. این محصولات برخلاف قفل‌های قدیمی برای باز شدن به کلید مکانیکی نیاز ندارند و با تکنولوژی به‌کاررفته در آنها، از سایر روش‌های دسترسی مثل رمز، کارت، اثر انگشت و… پشتیبانی می‌کنند.

قفل دیجیتال چیست

در قفل‌های هوشمند امکانات پیشرفته زیادی وجود دارد که می‌تواند امنیت منازل یا سایر محیط‌ها را چندین برابر افزایش دهند.

معرفی عوامل و فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت قفل دیجیتال

برای خرید هر کالایی در ابتدا به بررسی قیمت آن کالا می‌پردازیم، این موضوع در مورد قفل‌های الکترونیکی هوشمند هم صادق است، به همین دلیل در ادامه فاکتورهای مهم برای تعیین قیمت این قفل هوشمند را بررسی می‌کنیم.

کیفیت و متریال به‌کاررفته در قفل

یک قفل هوشمند بسته به نوع دسترسی و امکانات جانبی آن، ممکن است دارای قطعات زیادی باشد. کیفیت اجزای قفل دیجیتال یکی از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. زیرا بی‌کیفیت بودن قطعات باعث می‌شوند تا کارایی قفل کاهش پیدا کرده و مدام با اختلالات و خرابی‌های متنوع روبه‌رو شود.

کیفیت و متریال مهم ترین عامل ذر تعیین قیمت قفل دیجیتال

به طور معمول، برندهای معتبر و بیشتر شناخته شده، برای حفظ اعتبار شرکت خود، سعی می‌کنند تا از متریال‌های باکیفیت استفاده کنند. اما مطمئن شدن از این مسئله در مورد برندهای غیرمعروف، کم‌فروش و بدون نمایندگی کاری بسیار دشوار و تا حدودی غیرممکن است. در اکثر موارد کیفیت قطعات موجب افزایش قیمت قفل الکترونیکی می‌شود. به‌طوری‌که حتی گاهی شاهد امکانات و آپشن‌های زیادی هم نخواهید بود.

ظاهر قفل و جنس بدنه از عوامل مؤثر بر قیمت قفل هوشمند

طراحی بدنه و موادی که برای آن در نظر گرفته شده است جزو عوامل تعیین‌کننده قیمت قفل هوشمند هستند. برخی از قفل‌ها دارای بدنه‌ای کوچک و ساده‌اند که شما به جز یک صفحه‌کلید کوچک، نمی‌توانید چیز خاص دیگری را در آن مشاهده کنید.

اما در برخی دیگر از مدل‌ها، طراح سعی کرده تا المان‌های مختلفی نظیر صفحه‌نمایش مخصوص، بخش مربوط به عملیات قفل، نوع دستگیره و جزئیات دیگری را در نظر بگیرد.

در کنار طراحی ظاهری، جنس بدنه نیز بسیار حائز اهمیت است. بدنه بعضی از قفل‌های دیجیتال از فیبر کربن و برخی دیگر از شیشه‌های مخصوص، فلز یا حتی پلاستیک است.

ظاهر قفل اولین مولفه ذر تعیین قیمت قفل دیجیتال

هر چقدر مقاومت بدنه در برابر ضربه، حرارت، رطوبت و… بیشتر باشد، قیمت محصول نهایی نیز بیشتر خواهد شد. باتوجه‌به این توضیحات، قیمت قفل کارتی باکیفیت که دارای بدنه ضدضربه و طراحی خاص است، گاهی تا چندبرابر بیشتر از یک قفل کارتی ساده با بدنه پلاستیکی خواهد بود.

حتماً در هنگام خرید قفل موردنظر خود، باتوجه‌به نوع مصرف و میزان استفاده، به جنس بدنه دقت زیادی داشته باشید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

برندهای زیادی در بازار یافت می‌شوند که محصولات آنها هیچ‌گونه نمایندگی معتبری در کشور ندارند. داشتن خدمات پس از فروش و نمایندگی معتبر باعث می‌شود که خیال مخاطب از بابت مشکلاتی نظیر نصب، خرابی، تأمین قطعات و… راحت باشد.

قفل بیومتریک چیست؟

به‌عنوان‌مثال قیمت قفل اثر انگشتی از یک برند معتبر که خدمات پس از فروش و گارانتی خرید دارد، بیشتر از یک محصول معمولی بدون ضمانت است. طبیعتاً چنین مزیتی ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد. مخصوصاً زمانی که کالاهای حساس‌تر مثل قفل‌های بیومتریکی را خریداری می‌کنید.

تعداد روش‌های دسترسی در یک قفل

در چند سال اخیر برخی از شرکت‌ها شروع به تولید محصولاتی کرده‌اند که درعین‌حال از چند روش دسترسی مختلف پشتیبانی می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، در کنار دسترسی کارتی (با استفاده از کارت مغناطیسی) دسترسی از طریق رمز، کنترل از راه دور و حتی کلید مکانیکی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

تأثیر چنین کاری در افزایش قیمت قفل اصلاً موضوع عجیب و دور از ذهنی نیست. معمولاً چنین قفل‌هایی تنها در شرایط و مکان‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند. زیرا هر چقدر روش‌های دسترسی یک قفل بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

در اکثر موارد قفل‌های تک کاره یا حداکثر دوکاره کاملاً نیازهای محیطی شما را برآورده می‌کنند. اما بااین‌حال انتخاب نهایی به خواسته‌ها و علایق شخصی شما بستگی دارد.

امکانات پیشرفته و جانبی قفل هوشمند

قفل‌های هوشمند از نظر امکانات نیز تفاوت‌های زیادی با هم دارند. این تفاوت‌ها می‌تواند قیمت محصول را گاهی تا چندبرابر افزایش دهد. امکاناتی نظیر سیستم ضد هک، هشدار حریق، سیستم ضد شوک، قفل کودک، قابلیت ضدضربه بودن و… تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های جانبی این قفل‌ها هستند که موجب افزایش هزینه تولید خواهند شد.

امکانات پیشرفته عامل موثر مؤثر در قیمت قفل دیجیتال

تصور کنید که شما یک قفل رمزی خریداری کرده‌اید که دارای ویژگی توابع خیالی، پشتیبانی از رمز یکبار مصرف و تولید رمز شرطی است. طبیعی است که با این امکانات قیمت قفل رمزی خریداری شده بیشتر از یک قفل پین کدی ساده باشد.

قابلیت کنترل از راه دور یکی عوامل مؤثر بر قیمت قفل هوشمند

یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت قفل دیجیتال، قابلیت کنترل از راه دور است. برخی از قفل‌های هوشمند علاوه بر ویژگی‌های دیجیتالی خود دارای امکان اتصال به اینترنت نیز هستند.

این قابلیت کمک می‌کند تا تنها با کمک یک اپلیکیشن مخصوص در تلفن همراه بتوانید قفل دیجیتال خود را مدیریت کنید. در این شرایط حتی اگر کیلومترها از محیط موردنظر فاصله داشته باشید، باز هم همه چیز تحت کنترل و زیر نظر شما خواهد بود. قابلیت کنترل از راه دور هیچ رابطه‌ای با نوع دسترسی قفل شما ندارد و می‌تواند یکی از افزونه‌های هر کدام از قفل‌های هوشمند باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با عوامل مؤثر بر قیمت قفل هوشمند آشنا کنیم و تا حدودی به بررسی جزئیات این قفل‌ها بپردازیم. همان‌طور که اشاره شد، قیمت دستگیره هوشمند با قفل دیجیتال می‌تواند بسته به عواملی مثل، کیفیت، قابلیت‌ها، امکانات، برند و… متغیر باشد.

تعیین قیمت نهایی یک قفل و برآورد مناسب‌بودن یا نبودن آن واقعاً کار دشواری است. زیرا هر برند محصولاتی مختلف باکیفیت‌ها، قابلیت‌ها و امکانات متنوع دارد. اما بااین‌حال اگر قصد دارید قفلی باکیفیت، زیبا، کاربردی و البته مقرون‌به‌صرفه بخرید، بهتر است بیشتر عواملی مانند کیفیت متریال، نوع دسترسی و ضمانت محصول را مدنظر قرار دهید.

بسیاری از امکانات موجود در قفل‌های دیجیتالی در اکثر موارد کاربردی نیستند و حتی ممکن است در طول عمر مفید آن به تعداد انگشتان دست از این امکانات استفاده کنید.

اما طبیعتاً کیفیت محصول، روش دسترسی و خدماتی که برند سازنده ارائه می‌دهد، بارها با شما سروکار خواهد داشت. باتوجه‌به تمام عوامل مؤثر در قیمت قفل دیجیتال، در نهایت تصمیم با خود شماست که چه نوع قفلی مناسب نیازها و خواسته‌های شما خواهد بود.

در پایان لطفاً سؤال یا تجربیات خود را در مورد این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید