بهترین دستگیره دیجیتال

۶ ویژگی مهم که بهترین دستگیره دیجیتال باید داشته باشد

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : 5 دقیقه

انسان امروزی سعی دارد از فناوری و تکنولوژی در زمینه‌های مختلفی استفاده ‌کند. یکی از مهمترین این زمینه‌ها نیز برقراری امنیت و آسایش بیشتر در فضاهای مختلف به‌خصوص خانه‌ها می‌باشد. در واقع در حال حاضر با تغییراتی که در سبک زندگی بشر ایجاد شده است، امنیت حرف اول را در ساختمان‌سازی می‌زند.

در همین راستا نیز برندها و کارخانه‌جات مختلف سعی دارند با ساخت و تولید بهترین دستگیره دیجیتال این نیاز مشتریان خود را برآورده کرده و در رقابت با رقبای خود هر روز امکانات بیشتری به تولیدات خود اضافه کنند.

این بازار رقابتی باعث شده است مدل‌ها و انواع مختلفی از قفل و دستگیره دیجیتال تولید شود و انتخاب را برای خریداران کمی سخت کند. اگر فکر می‌کنید با بررسی انواع این قفل‌ها و بررسی ویژگی‌های بهترین دستگیره هوشمند می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دستگیره دیجیتال چیست؟

در جواب به سوال دستگیره دیجیتال چیست باید گفت این دستگیره‌های دیجیتال تنها با کلیدهای مکانیکی باز نمی‌شوند؛ بلکه از روش‌های دیگری مانند ورود پین کد، اسکن اثر انگشت، اسکن کف دست یا کارت دیجیتال برای برقراری امنیت بیشتر درب ساختمان و صدور اجازه ورود به افراد استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که برخی از این قفل‌ها هوشمند نیز هستند و قابلیت تشخیص چهره را نیز دارند.

۶ ویژگی که بهترین دستگیره هوشمند (دیجیتال) باید داشته باشد

اکنون زمان آن است که بدانیم در میان مدل‌ها، طرح‌ها و انواع مختلف قفل‌های دیجیتال که هر کدام نیز توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی ساخته شده‌اند، بهترین دستگیره دیجیتال کدام است. برای این منظور لازم است در مورد ویژگی‌های انواع دستگیره دیجیتال بیشتر بدانید.

1. متریال استفاده شده در ساخت

برای یک سارق چندان فرقی نمی‌کند که با یک قفل دیجیتال روبرو شود یا با یک قفل مکانیکی؛ در هر صورت او سعی دارد با استفاده از روش‌های مختلف قفل را دستکاری کرده، بشکند و وارد ساختمان شود.

بنابراین برای اینکه بتوانید امنیت ساختمان خود را بالاتر ببرید، علاوه بر انتخاب قفل دیجیتال برای درب ورودی ساختمانتان، باید از کیفیت بدنه و متریال به‌کار برده شده در ساخت آن نیز مطمئن باشید. بهترین دستگیره هوشمند ضد آب است، به دلیل کیفیت بالای متریال به کار برده شده در ساخت بدنه، ضد ضربه بوده و با دستکاری باز نمی‌شود.

۶ ویژگی بهترین دستگیره هوشمند

2. میزان تنوع در روش های دسترسی

قفل‌های دیجیتال به نوعی ساخته شده‌اند که می‌توانند با استفاده از ۶ روش مختلف امنیت ساختمان را برقرار کنند. این روش‌ها شامل پین کد، کارت، ریموت، اسکن اثر انگشت یا کف دست، تشخیص چهره و کلید مکانیکی می‌شوند که به عنوان یکی از بهترین مدل‌های قفل بدون کلید شناخته می‌شود. بهترین دستگیره دیجیتال دستگیره‌ای است که تعداد بیشتری از این روش‌ها را پشتیبانی کند.

علاوه بر این بهترین دستگیره هوشمند باید قابلیت تایید ورود دو مرحله ای را داشته باشد؛ این به این معنی است که به طور مثال افراد علاوه بر ورود پین کد، برای ورود مجبور به اسکن اثر انگشت نیز هستند. در این‌صورت امکان ورود افراد غریبه به داخل ساختمان بسیار ضعیف می‌شود.

3. امنیت بالا و ضدسرقت و ضد هک بودن

فرقی نمی‌کند که بهترین دستگیره دیجیتال برای شما قفل‌های هوشمند است یا قفل‌هایی که قابلیت اسکن چهره را دارند؛ در هر صورت اگر قفل سیستم امنیتی قوی نداشته باشد ممکن است نتواند از ورود افراد غریبه و سارقین جلوگیری کند. بنابراین دستگیره هوشمند باید از الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری استفاده کند، ضدهک و ضدسرقت بوده و در برابر دستکاری افراد غریبه مقاومت داشته باشد.

4. ظاهر زیبا و جذاب

درست است که کیفیت بدنه، حساسیت سنسورها، ضد هک و سرقت بودن از جمله مهمترین ویژگی‌های بهترین دستگیره دیجیتال هستند، اما نباید فراموش کرد که ظاهر زیبای یک قفل می‌تواند روی نمای کلی ساختمان تاثیر مثبت بگذارد. طراحی زیبا و مدل جذاب قفل نیز باید متناسب با نوع قفل دیجیتال باشد. به‌طور مثال طراحی قفل دوربین‌دار که قابلیت اسکن چهره را دارد با قفل دیجیتالی که تنها اثر انگشت را اسکن می‌کند متفاوت است.

5. کاربری آسان

از آنجایی‌که افراد مختلفی با سطح آگاهی و دانش متفاوت از قفل‌های ساختمان استفاده می‌کنند، بهترین دستگیره هوشمند باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد. به این معنی که استفاده از روش‌های مختلف برای باز کردن درب با استفاده از این قفل‌ها نباید کار پیچیده‌ای باشد.

بهترین دستگیره هوشمند در ایران

6. خدمات پس از فروش

گاهی پس از خرید یکی از قفل‌های دیجیتال متوجه می‌شویم که عملکرد قفل ضعیف است، بخشی از بدنه آن آسیب دیده یا شکسته است. در این‌صورت در بهترین حالت باید بتوانیم بدون پرداخت هزینه آن را تعمیر کرده یا آن را با یک قفل سالم و بدون نقص تعویض کنیم.

بنابراین به عنوان آخرین ویژگی بهترین دستگیره دیجیتال باید به خدمات پس از فروش و امکان تعویض محصول پس از خرید اشاره کرد. این خدمات می‌توانند شش ماهه، یک ساله یا بیشتر باشند.

معرفی بهترین مدل‌های دستگیره دیجیتال در ایران

برای اینکه بتوانید بهترین دستگیره دیجیتال را برای ساختمان خود انتخاب کنید، باید علاوه‌بر اطلاع از ویژگی این قفل‌ها، انواع‌ دستگیره دیجیتال را شناخته تا بتوانید براساس نیاز و نوع کاربری ساختمان‌تان بهترین مدل را انتخاب کنید. برخی از مهمترین انواع قفل‌های دیجیتال را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

  • دستگیره الکترونیکی رمزی: در حال حاضر اکثر قفل‌های دیجیتال امکان ورود پین کد یا رمز را دارند. از آنجایی‌که ممکن است این رمز به‌دست افراد غریبه بیفتد، بهترین دستگیره دیجیتال رمزی دستگیره‌ای است که بتوان به‌طور همزمان از روش‌های دیگر نیز برای شناسایی افراد غریبه استفاده کرد.
  • دستگیره هوشمند: نوع دیگری از قفل‌های دیجیتال قابلیت اتصال به اپلیکیشن‌های خانه هوشمند را دارند. بنابراین با استفاده از بهترین دستگیره هوشمند می‌توانید عبور و مرور افراد را از راه دور کنترل کرده یا درب ساختمان را قفل کنید. می‌توانید با خرید ماژول وای فای و اتصال آن به قفل دیجیتال‌تان از این امکانات استفاده کنید.
معرفی بهترین مدل های دستگیره دیجیتال
  • دستگیره دیجیتال اثرانگشتی: از آنجایی‌که هر فرد اثر انگشت مختص به خود را دارد، بهترین دستگیره دیجیتال باید بتواند از این ویژگی برای ممانعت از ورود افراد ناشناس و غریبه استفاده کند. این روش باز کردن قفل درب، امکان خطای بسیار کمی دارد.
  • دستگیره هوشمند ریموتی: این نوع دستگیره دیجیتال که با استفاده از ریموت و از فاصله چند متری باز می‌شود معمولا برای درب ساختمان‌های مسکونی یا تجاری بزرگ و درب پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دستگیره کارتی درب ضد سرقت: با استفاده بهترین دستگیره دیجیتال کارتی می‌توانید به هر فرد یک کارت مجزا داده و عبور و مرور آن‌ها را با استفاده از این کارت کنترل کنید.
  • دستگیره تشخیص چهره: دستگیره‌های هوشمندی که امکان اسکن چهره را دارند، بی نقص‌ترین قفل‌های ضدسرقت هستند. این قفل‌ها تمامی ویژگی‌های صورت یک فرد که شامل عنبیه چشم، حالت لب و بینی، فرم صورت و قالب کلی صورت می‌شوند را به شکل کدهای دیجیتال ذخیره کرده و از ورود افراد غریبه به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.

معرفی ۵ مورد از بهترین دستگیره هوشمند

بسیاری از افراد کاداس را بهترین برند دستگیره درب می‌شناسند که توانسته است هم از نظر کیفیت، هم امکانات و زیبایی ظاهری مشتریان زیادی به سمت خود جلب کند. به همین دلیل لازم دانستیم در انتهای این مقاله چند نمونه از مدل‌هایی که بهترین دستگیره دیجیتال کاداس به حساب می‌آیند را معرفی کنیم.

  • دستگیره دیجیتال کاداس مدل S500C: این دستگیره با استفاده از کلید مکانیکی، اثر انگشت، پین کد، کارت دیجیتال و ریموت باز شده و قابلیت اتصال به وای فای و اپلیکیشن‌های خانه هوشمند را نیز دارد.
  • دستگیره هوشمند کاداس مدل K20 Pro Max: این مدل برای کسانی است که می‌خواهند به ۷ روش یعنی کارت، اسکن چهره، اسکن اثر انگشت، پین کد، رمز موقت، کلید مکانیکی و تایید دومرحله‌ای قفل درب خود را باز کنند.
  • دستگیره دیجیتال کاداس مدل Z1-PRO: این مدل اثر انگشتی برای کسانی است که علاوه بر کیفیت به ظرافت و زیبایی قفل نیز اهمیت می‌دهند.
  • دستگیره دیجیتال کاداس مدل K30-F: این مدل یکی از زیباترین مدل‌ قفل‌های کاداس است. از نظر امکانات نیز این مدل توانسته با امکان اسکن هوشمندانه چهره، نظر خریداران را به خود جلب کند.
  • دستگیره دیجیتال کاداس مدل M5: از جمله قابلیت‌های این مدل از کاداس می‌توان به قابلیت اعمال رمز دوگانه، اثر انگشت، دارا بودن حالت عبوری و ضدآب بودن و استحکام بالای آن اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد ویژگی‌های بهترین دستگیره دیجیتال صحبت کرده و انواع آن‌ها را نیز بررسی کنیم. اما در انتها باید بدانید بهترین دستگیره هوشمند برای شما دستگیره‌ای است که کاملا متناسب با نیازهای شما بوده واز نظر قیمت با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

در ادامه می‌توانید با ما و خوانندگان این مقاله در مورد تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود صحبت کرده و سوالات خود را نیز از ما بپرسید.

نظر خود را ثبت کنید