دستگیره امنیتی چیست و چه مزایایی دارد؟

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : ۳ دقیقه

در حال حاضر یکی از متداول‌ترین دغدغه‌های افراد، حفظ امنیت خانه و ساکنان آن است. به همین منظور یکی از مهم‌ترین مواردی که به صورت روز‌مره با آن سر و کار داریم، دستگیره درب ورودی ساختمان است که موجب حفظ امنیت و تامین آسایش افراد در منزل می‌شود.

در این میان پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا بسیاری از مشکلات امنیتی نیز به طور کامل از بین بروند. در نتیجه افراد می‌توانند ضمن برخورداری از انواع قفل امنیتی هوشمند، به کنترل رفت‌ و آمد‌های افراد داخل منزل و یا سازمان‌ها بپردازند. در ادامه‌ی این مطلب به معرفی دستگیره امنیتی و مزایای آن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

دستگیره امنیتی هوشمند چیست؟

استفاده از دستگیره امنیتی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های حفاظت از منزل شناخته می‌شود که سطح بسیار بالایی از امنیت را در کنار قابلیت‌ها‌ی متفاوت در دسترس ساکنین منازل قرار می‌دهد.


در این میان دستگیره امنیتی یکی از انواع قفل امنیتی است که ضمن فراهم کردن قابلیت کنترل از راه دور به وسیله‌ی تلفن همراه افراد، امکان تردد بدون کلید را نیز برای ساکنین منازل به وجود آورده است تا افراد بتوانند از هر مکانی که هستند، تنها توسط تلفن همراه هوشمند خود به کنترل و یا باز و بسته کردن درب منزل خود بپردازند.

در واقع سیستم بسیار پیچیده دستگیره هوشمند درب ورودی در مقایسه با نمونه‌ها قدیمی، باعث شده تا افراد بتوانند از قابلیت‌‌های هوشمند بسیار متنوعی نظیر صفحه کلید و امکان ثبت رمز عبور، قفل کارتی، بیومتریک (اثر‌ انگشت، تشخیص چهره و یا صدا)، ارتباط بلوتوثی و یا اینترنتی برخوردار شوند.

همچنین طراحی و سبک منحصر‌ به فرد این نمونه از دستگیره‌ها باعث شده تا فضای ورودی منزل نیز بسیار زیبا‌تر و مدرن‌تر جلوه کند. در ادامه به چند نمونه از مزایای این قفل‌ها که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اشاره می‌کنیم.

مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگیره امنیتی چیست؟

همان طور که در موارد پیشین اشاره شد، دستگیره امنیتی هوشمند به عنوان بهترین جایگزین برای قفل‌ها و کلید‌های قدیمی درب شناخته می‌شود که سطح بسیار بالایی از امنیت و راحتی را برای افراد ایجاد می‌کند. مهم‌ترین مزایای این محصول شامل موارد زیر می‌شود:

امنیت بیشتر با دستگیره امنیتی هوشمند

امروزه تعداد بسیاری از سارقین می‌توانند به راحتی انواع قفل‌های مکانیکی را باز کرده و به منزل وارد شوند. این در حالی است که استفاده از قفل امنیتی هوشمند احتمال ورود سارقین به منازل را به حد‌اقل رسانده است.


همچنین وجود حسگر‌های بیومتریک در دستگیره اثر‌ انگشتی، سیستم‌های ضد‌سرقت، ضد‌شوک فیزیکی (برای مقابله با ضربه‌های شدید)، هشدار‌های صوتی شامل آژیر و بسیاری موارد دیگر، باعث شده تا امنیت این قفل به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

علاوه بر تمامی این موارد، استفاده از آلیاژهای بسیار مقاوم در ساخت بدنه‌ی این دستگیره‌ها و روش‌های متفاوت ایمنی همانند رمز‌های امنیتی، باعث شده تا کاربران از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار شوند.

راحتی و سهولت در استفاده از دستگیره امنیتی

برخورداری از راحتی و سهولت، از دیگر مزایای بسیار مهم قفل‌های امنیتی است. در این راستا افراد می‌توانند در کسری از ثانیه و بدون نیاز به پیدا کردن دسته کلید خود، با استفاده از قابلیت‌های متفاوت دستگیره امنیتی شامل حسگر‌های بیومتریک، صفحه‌ کلید دستگیره رمزی، تماس کف دست، تشخیص عنبیه و غیره، وارد محیط داخلی منزل شوند.

این درحالی است که در تمامی مواقع، امکان استفاده از کلید‌های فیزیکی نیز برای انواع دستگیره‌ هوشمند وجود دارد که در نتیجه باعث می‌شود تا افراد از روش‌های عبور و مرور بسیار متنوعی برخوردار شوند.

سخن پایانی …
در دنیای مدرن امروزی، استفاده از وسایل و امکانات هوشمند به یکی از ضروری‌ترین موارد تبدیل شده است. در این مطلب ضمن آشنایی با دستگیره هوشمند، به امکانات و مزایای بسیار زیاد آن در زندگی روز‌مره پرداختیم. اگر شما نیز تجربه‌ی استفاده از یک دستگیره‌ی امنیتی هوشمند را داشته‌اید و یا با امکانات بسیار زیاد آن را آشنایی دارید، نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید