بهترین قفل درب حیاط

راهنمای انتخاب بهترین قفل درب حیاط

دسته بندی : هوشمند سازی
زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

درب حیاط اولین ورودی به آپارتمان و یا ساختمان محسوب می‌شود و در حقیقت خط دفاعی اول در برابر سارقان و مهاجمان است؛ به‌همین دلیل هم انتخاب بهترین قفل درب حیاط اهمیت زیادی دارد. استفاده از یک قفل خوب، می‌تواند ایمنی همه واحد‌های ساختمان را تامین کند. از طرف دیگر، اگر درب حیاط شما گاراژی است و برای ورود اتومبیل استفاده می‌شود، علاوه‌بر نصب ایمن ترین قفل درب حیاط، لازم است انواع قفل اتوماتیک ریموتی را انتخاب کنید تا بدون دردسر و نیاز به پیاده‌شدن، درب را باز و بسته کنید.

ما در اینجا درباره ویژگی‌های بهترین قفل درب حیاط صحبت می‌کنیم تا به شما کمک کنیم براساس نیاز خود یک قفل مناسب را انتخاب کنید. اگر به ایمنی خانه خود علاقه‌مند هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قفل حیاطی چیست؟

قفل حیاطی اصطلاحا به قفلی گفته می‌شود که محل ورود به ساختمان است. برخلاف نام آن، ممکن است قفل حیاطی به حیاط باز نشود و در عوض به لابی ساختمان و یا حتی پارکینگ راه داشته باشد. در هر حال، این نوع قفل، اولین درب ورودی به فضای آپارتمان را ایمن می‌کند و بیشتر از سایر درب‌ها باز و بسته می‌شود. به‌همین دلیل نیز علاوه بر ایمنی زیاد، لازم است به راحتی باز و بسته شده و دوام بالایی هم داشته باشد.

در گذشته تنها چند نوع محدود از قفل درب حیاطی وجود داشت. این قفل‌ها از طریق یک سیم به آیفون متصل می‌شدند. آن‌ها از داخل به‌وسیله یک دکمه و یا گیره باز می‌شدند و برای دسترسی از خارج، نیاز به کلید داشتند. سیمی که از داخل به آن‌ها متصل بود نیز هنگام زدن دکمه آیفون کشیده می‌شد و درب را از داخل باز می‌کرد.

اما در حال حاضر، بهترین قفل درب حیاط، این قفل‌ها نیستند؛ بلکه انواع بسیار پیشرفته قفل برای ایمنی قسمت ورودی ساختمان طراحی شده‌اند. برخی از این قفل‌ها مکانیکی و برخی دیگر هوشمند هستند و امکانات مختلفی را برای حفاظت از ساختمان فراهم می‌کنند. قفل‌های هوشمند، در مقایسه با انواع مکانیکی بسیار ایمن‌تر، راحت‌تر و متنوع‌ترند.

قفل حیاطی چیست؟

بهترین قفل درب حیاط باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین قفل درب حیاط باید تا حد امکان ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • امنیت بالا: ایمنی، اولین هدف از انتخاب بهترین قفل درب حیاط است. لازم است قفلی که انتخاب می‌کنید نسبت به دستکاری برای ورود غیر مجاز مقاوم باشد. بهترین قفل درب حیاط ضد سرقت، طوری طراحی شده است که امکان باز‌کردن زبانه و دسترسی به فضای داخل قفل از خارج از خانه فراهم نباشد. همچنین اگر درب میله‌ای است، لازم است قفل در برابر باز‌شدن با ورود دست به داخل (برای مثال کشیدن زنجیر و یا زبانه) مقاوم باشد.
  • راحتی استفاده: درب حیاطی بیشتر از درب‌های دیگر باز و بسته می‌شود و به‌همین دلیل استفاده راحت از آن کمک زیادی به آسایش اهل ساختمان می‌کند. اگر از انواع مکانیکی قفل استفاده می‌کنید، لازم است قفل با دکمه و به‌راحتی باز شود. اما قفل‌های مکانیکی برای درب‌های حیاطی که به گاراژ باز می‌شوند مناسب نیستند، برای این درب‌ها نیاز به قفل هوشمند است. برای مثال قفل هوشمند که با استفاده از ریموت و یا تلفن همراه باز و بسته شود، بهترین قفل برقی درب حیاط محسوب می‌شود.
  • دوام و کیفیت: با در نظر گرفتن استفاده زیاد، لازم است بهترین قفل درب حیاط، کیفیت و دوام زیادی داشته باشد. خرید قفل از یک فروشنده معتبر که برند‌های خوش‌نام و معروفی را با گارانتی و ضمانت ارائه می‌دهد، می‌تواند شما را از دوام و کیفیت قفل درب حیاط مطمئن کند.
  • قیمت مناسب: اگر چه کیفیت و قیمت با هم حرکت می‌کنند، اما باز هم می‌توانید بهترین قفل درب حیاط را قیمت مناسب خریداری کنید. ایمن‌ترین قفل درب حیاط لزوما گران‌ترین آن‌ها نیست. شما می‌توانید با محدودکردن ویژگی‌های مورد نیاز خود، قیمت را کاهش دهید.

نکات مهم در زمان خرید بهترین قفل برقی درب حیاط

برای خرید بهترین قفل درب حیاط لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • استفاده مورد نظر خود را مشخص کنید: اگر درب برای ورود اتومبیل است، بهترین قفل درب حیاط حتما باید ریموتی و یا هوشمند باشد. اما اگر درب محل و ورود و خروج افراد ساختمان است، می‌توان از گزینه‌های مکانیکی هم استفاده کرد؛ هرچند انواع هوشمند همیشه با ایمنی و راحتی بیشتری همراه هستند.
  • وضعیت درب را در نظر بگیرید: اگر درب شما میله‌ای یا حصاری است، لازم است قفل را از انواعی انتخاب کنید که با ورود دست به داخل باز نشوند. برای مثال، انواعی از قفل که دکمه باز‌شدن آن‌ها دور از قفل قرار دارد و یا تنها به‌شکل هوشمند باز و بسته می‌شوند، برای این خانه‌ها مناسب هستند.
خرید بهترین قفل برقی درب حیاط
  • با یک فروشنده قفل درب حیاطی مشورت کنید: سعی کنید فروشنده‌ای را پیدا کنید که انواع مختلف قفل‌های درب حیاط را داشته باشد، تا شما را به‌سمت محصولات محدودی که دارد سوق ندهد. با کمک فروشنده می‌توانید بهترین قفل درب حیاط را که برای شما مناسب است، بیابید.
  • قیمت‌ها را مقایسه کنید: قیمت قفلی را که انتخاب کرده‌اید از چند فروشنده مختلف بپرسید و از مناسب‌بودن قیمت فروشنده اطمینان پیدا کنید.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش را فراموش نکنید: بهترین قفل درب حیاط دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی است. این نکته را هنگام خرید در نظر بگیرید.

چرا قفل هوشمند گزینه بهتری برای درب حیاط است؟

همان‌طور که ذکر شد قفل‌های درب حیاط در دو نوع مکانیکی و هوشمند ارائه می‌شوند. برخلاف انواع مکانیکی، قفل‌های هوشمند نیاز به کلید یا سایر فرایندهای باز‌شدن مکانیکی ندارند بلکه با استفاده از مکانیزم‌های هوشمندی مانند امواج وای فای، بلوتوث، ریموت و… باز و بسته می‌شوند. این قفل‌ها دارای ویژگی‌های زیر هستند و به‌همین دلیل بهترین قفل درب حیاط محسوب می‌شوند:

  • مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته: بسیاری از این قفل‌ها، مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته‌ای دارند و از احراز هویت دوعاملی استفاده کرده و مانع از دسترسی غیر مجاز می‌شوند.
  • راحتی استفاده : این قفل‌ها نیاز به کلید ندارند و به‌راحتی از طریق نرم‌افزار تلفن همراه، ریموت، رمز و یا کارت، باز و بسته می‌شوند. برای مثال قفل رمزی تنها نیاز به وارد‌کردن یک رمز دارد.
  • ارائه گزارشات رفت و آمد: برخی از انواع قفل‌های هوشمند، می‌توانند گزارش ورود و خروج افراد را ثبت کنند و حتی با دوربین امنیت برای عکس‌برداری، یکپارچه شوند. آن‌ها اطلاعات مربوط به عبور و مرور را به تلفن همراه صاحب‌خانه ارسال می‌کنند و هرگونه تلاش برای ورود غیر مجاز را ثبت می‌نمایند.
  • کنترل از راه دور: با استفاده از انواع هوشمند قفل درب حیاط، می‌توانید از هر کجای دنیا درب خانه را باز و بسته کنید و یا ورود و خروج‌ها را با آن کنترل نمایید.

سخن پایانی

قفل درب حیاط، قفلی است که اولین درب ورود به خانه یا ساختمان را ایمن می‌سازد. بهترین قفل درب حیاط برای بسیاری از خانه‌ها، انواع هوشمند این نوع قفل است. قفل‌های هوشمند به‌راحتی قابل نفوذ نیستند، استفاده از آن‌ها راحت است و از راه دور کنترل می‌شوند.

اگر تجربه خاصی درباره ایمن ترین قفل درب حیاط دارید یا از قفلی استفاده می‌کنید که مزایای خاصی دارد، اطلاعات خود را در زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

 

نظر خود را ثبت کنید