قفل درب پیوت

ویژگی‌های قفل درب پیوت و نکات مهم هنگام خرید بهترین آن

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : ۳ دقیقه

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین درب‌های ساختمان که به تازگی نیز بسیار مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است درب پیوت است. اگر شما هم قصد نصب این درب‌ها برای ساختمانتان را دارید باید به‌همان اندازه که به زیبایی این درب‌ها اهمیت می‌دهید، به قفل درب پیوت و امنیت آن نیز دقت کنید.

در صورتی که قفل نامناسبی روی درب نصب شود درب کارایی لازم را نداشته و نمی‌تواند امنیت محیط را فراهم کند. در این مقاله سعی داریم ویژگی‌های قفل درب پیوت را بررسی کرده و نکات مهم هنگام انتخاب و خرید دستگیره درب پیوت را نیز بیان کنیم.

درب پیوت چیست؟

پیش از آشنایی با انواع و ویژگی‌های قفل درب پیوت بهتر است به‌طور دقیق بدانیم منظور از درب پیوت چیست. اگر به درب‌های عادی دقت کنید می‌بینید که هر کدام از آن‌ها از سمت راست یا چپ توسط لولا به چارچوب، قاب یا دیواره متصل شده و به کمک همین لولاها باز و بسته می‌شوند. اما درب‌های پیوت (Pivot) به لولاهای محوری که به آن‌ها لولاهای پاشنه‌ای نیز گفته می‌شود مجهز هستند. این لولاها معمولا حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته و به کف زمین و سقف متصل شده‌اند. بنابراین درب هنگام باز و بسته شدن حول محور این لولاها می‌چرخد.

درب پیوت چیست؟

لولاهای درب‌های عادی تحمل وزن درب‌های بزرگ یا سنگین‌تر از حد معمول را ندارند. بنابراین زمانی‌که مجبور به نصب درب‌های سنگین‌تر و بزرگ‌تر از حالت استاندارد هستید، بهتر است از درب پیوت استفاده کنید.

مناسب ترین قفل درب پیوت کدام است؟

از آنجایی‌که باز و بسته شدن این درب‌ها کمی با درب‌های عادی متفاوت است و وزن و ابعاد درب‌ها نیز معمولا بیشتر از حالت استاندارد است، کاربرد درب نیز کمی محدودتر و البته خاص‌تر است.

همین محدودیت در کاربرد و وزن و ابعاد زیاد نیز باعث می‌شوند انتخاب دستگیره درب پیوت کمی سخت بوده و نیاز به دقت زیادی داشته باشد. به همین دلیل لازم است تا در ادامه با انواع دستگیره‌هایی که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان قفل درب پیوت استفاده کرد آشنا شویم.

  • قفل درب کلیدی: این مدل قفل درب پیوت همان قفل‌های معمولی هستند که با استفاده از کلید ساده یا کلید آپارتمانی باز و بسته می‌شود. این قفل قیمت مناسب اما امنیت پایینی دارد و استفاده از آن چندان برای درب محوری مرسوم نیست.
  • قفل غلطکی درب: در این مدل قفل‌ها به‌جای استفاده از زبانه، از غلطک‌های به‌خصوصی استفاده شده است. پشت این غلطک‌ها فنرهایی تعبیه شده که فشار دست باعث حرکت آن‌ها و سهولت باز کردن و بستن درب می‌شود.
  • قفل درب پیوت ضد سرقت: تفاوت دستگیره درب پیوت ضدسرقت با قفل‌های ساده در جنس بدنه، متریال مورد استفاده در ساخت قفل‌ها و تعداد زبانه‌ها است. تمامی این موارد باعث می‌شوند ورود افراد غریبه به داخل سخت‌تر شود.
  • قفل درب پیوت دیجیتال: با وجود امنیت و کیفیت بالای قفل‌های ضدسرقت، بازهم یک سارق کهنه کار می‌تواند با کمی دستکاری قفل وارد ساختمان شود. بنابراین بهترین کار این است که درب خود را به قفل درب پیوت دیجیتال مجهز کنید. این قفل‌ها با استفاده از روش‌های ایمن‌تری مانند پین کد، اسکن اثر انگشت و کارت دیجیتال اجازه ورود افراد را صادر می‌کنند.
  • قفل درب هوشمند: قفل‌های هوشمند نسل پیشرفته قفل‌های دیجیتال هستند که قابلیت اسکن چهره افراد را دارند. همچنین با اتصال آن‌ها به اپلیکیشن‌های خانه هوشمند می‌توانید عبور و مرور افراد را از راه دور کنترل کنید، درب را قفل کرده و حتی رمز آن را تغییر دهید.
مناسب ترین قفل درب پیوت کدام است؟

نکات مهم در خرید دستگیره درب پیوت

همانطور که در بالا خواندیم گزینه‌های متعدد و متفاوتی برای قفل درب پیوت پیش روی شما وجود دارد. از طرفی هر کدام از این قفل‌ها توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی ساخته شده‌اند و ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی دارند. همین باعث می‌شود گاهی برخی از افراد ندانند دستگیره برقی ریموتی برای درب پیوت بهتر است یا قفل‌های هوشمند. حتی گاهی این تنوع محصول باعث می‌شود نتوانیم از میان قفل‌های دیجیتال یکی از مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده و خرید خود را نهایی کنیم. نکاتی که در ادامه می‌گوییم می‌توانند تا حدودی انتخاب دستگیره درب پیوت را ساده‌تر کرده و باعث انتخاب مناسب‌تر و خریدی بهتر شوند.

  • هر قفلی کاربرد خاص خودش را دارد. بنابراین قبل از هرچیز باید به‌خوبی بدانید کدام قفل درب پیوت برای فضایی که شما دارید مناسب است. به‌طور مثال اگر فضای شما نیاز به امنیت بیشتر دارد باید یکی از مدل‌های قفل‌های دیجیتال را انتخاب کنید؛ در غیراین‌صورت یک قفل ساده برای درب شما کافیست.
  • هنگام انتخاب مدل‌های مختلف دستگیره درب پیوت کیفیت آن را به‌دقت بررسی کنید. قفلی که می‌خرید باید مقاوم، مستحکم و بسیار باکیفیت بوده و علاوه بر دوام و عمر طولانی، با دستکاری افراد غریبه باز نشود.
  • قیمت نیز یکی از مهمترین معیارهایی است که باید هنگام انتخاب و خرید قفل درب پیوت به آن دقت کنید. برخی از قفل‌ها به نسبت قیمت‌شان کیفیت مناسبی ندارند و برخی از قفل‌های ارزان به اندازه‌ای بی‌کیفیت هستند که پس از مدتی نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. بنابراین یک قفل نباید نه خیلی گران و نه خیلی ارزان بوده و باید قیمتی متناسب با قابلیت‌ها، کیفیت و کاربردش داشته باشد.
نکات مهم در خرید دستگیره درب پیوت
  • اگر قصد دارید از میان قفل‌های دیجیتال و هوشمند، بهترین مدل را به‌عنوان قفل درب پیوت خود انتخاب کنید، باید به نیازهای خود و موقعیتی که درب دارد توجه کنید. به‌طور مثال اگر فکر می‌کنید زمانی‌که خارج از ساختمان هستید باید بتوانید تنظیمات درب را تغییر داده یا عبور و مرور را کنترل کنید باید از قفل‌های وای فای دار استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید قفل با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های دنیا امنیت ساختمان شما را فراهم کند باید از قفل تشخیص چهره استفاده کنید.
  • به عنوان نکته آخر باید بگوییم هنگام خرید قفل پیوت باید بهترین فروشگاه را انتخاب کنید. از جمله معیارهای بهترین فروشگاه قفل‌های درب ساختمان این است که محصولات متنوع و با کیفیتی داشته باشد و هر کدام از قفل‌ها را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین خدمات پس از فروش به بازار عرضه کند.

بهترین گزینه ها برای قفل درب پیوت دیجیتالی

یکی از بهترین برندها در زمینه ساخت و تولید انواع دستگیره درب پیوت، برند کاداس آلمان است که در ایران نیز نمایندگی‌های رسمی و معتبری دارد.

قفل هوشمند درب پیوت

به‌همین دلیل نیز لازم دانستیم که در ادامه چند مدل قفل و دستگیره الکترونیکی از این برند که قابل نصب روی درب پیوت هستند را معرفی کنیم.

  • قفل هوشمند کاداس مدل Z1-PRO: این قفل درب پیوت ظاهری بسیار جذاب و خاص دارد. همچنین مجهز به دوربین بوده و با استفاده از آن می‌توان از روش‌های اسکن اثر انگشت، پین کد، قفل مکانیکی و کارت و حسگر اثر انگشت برای باز کردن درب استفاده کرد.
  • قفل اثر انگشتی کاداس مدل M5: بدنه این دستگیره درب پیوت از آلومینیوم ساخته شده و رویه‌ای ضد خش دارد. همچنین علاوه بر اثر انگشت می‌توان با کارت و پین کد نیز درب ساختمان یا اتاق را باز کرده و برای امنیت بیشتر حالت قفل دوعاملی را نیز فعال کرد.
  • قفل دیجیتال کاداس مدل K9: امنیت این قفل درب پیوت نیز به‌دلیل داشتن بدنه‌ای از جنس آلیاژ روی و امکان ورود افراد با استفاده از اثر انگشت و پین کد بسیار بالاست. همچنین با اضافه کردن ماژول وای فای به این قفل می‌توانید، دستگیره دیجتال خود را به اپلیکیشن‌های خانه هوشمند متصل کرده و از راه دور ورود و خروج افراد را کنترل کنید.
  • دستگیره دیجیتال کاداس مدل S500C: با استفاده از این دستگیره درب پیوت می‌توانید چند روش را برای باز کردن درب باهم ادغام کرده و امنیت ساختمان، خانه یا یکی از اتاق‌های خاص خانه خود را بیشتر کنید. همچنین دقت حسگر اثر انگشت این مدل به‌دلیل شناسایی اثر انگشت از طریق سه حسگر دما، ظرفیت و فشار بسیار زیاد است.

سخن پایانی

همانطور که در بالا خواندید درب‌های پیوت یکی از درب‌های شیک و زیبا برای تکمیل دکوراسیون داخلی به سبک مدرن هستند و به‌تنهایی می‌توانند ظاهر ساختمان را جذاب‌تر نشان دهند. در این میان سفارش قفل هوشمند یا دیجیتال با بالا بردن سطح امنیت می‌تواند مزایای این درب‌ها را بیشتر کند. اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه خرید قفل درب پیوت دارید یا سوالی ذهن شما را مشغول کرده است می‌توانید آن‌ها را با خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید