قفل ضد سرقت درب آپارتمان

انواع قفل درب آپارتمان دیجیتال، تحولی نوین در صنعت قفل سازی

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه :

قفل درب آپارتمان دیجیتال به سه دلیل به تدریج جایگزین قفل های سنتی می شود: فناوری امنیتی سطح بالا ، که باعث شد تا آرامش کامل را برای صاحبان خانه به ارمغان آورد و طرح های لوکس و مدرن.
با گذشت سال ها از ورود قفل دیجیتال درب، هنوز هم دستگاه های کاملا جدیدی برای کاربران است. بنابراین ، انتخاب یک محصول با استاندارد مناسب هنوز دشوار است. محصولات قابل حمل و ناشناخته بیش از حد در بازار وجود دارد. کاداس هنگام انتخاب محصولات قفل هوشمند درب آپارتمان، سه مسئله را توصیه می کند. اول فناوری پیشرفته امنیتی اما استفاده دوستانه (عملکرد تاثیرگذار حتی در حالت آفلاین). دوم راحتی؛ که امکان مدیریت و کنترل توسط تلفن های هوشمند را می دهد. آخرین مورد به ویژه کنترل دسترسی از راه دور به طور فعال و ذخیره تاریخچه آن باز می گردد.

انواع قفل درب ورودی آپارتمان؛ فناوری امنیتی مشابه سیستم بانکی

در حال حاضر در بازار قفل درب الکترونیکی آپارتمان، سازنده، محصولات را به توانایی ایجاد کدهایی برای باز کردن قفل از راه دور بدون اینترنت مجهز کرده است. انواع قفل دیجیتال آپارتمانی دارای فناوری و ویژگی‌های خاص خود وجود دارند، که می‌توان با روش‌های متنوع نسبت به باز کردن درب اقدام نمود اعم از: رمز ، کلید مکانیکی ، بلوتوث ، کارت و … . همچنین در اکثر قفل های الکترونیکی درب آپارتمان کاربران می توانند از طریق برنامه تلفن همراه که برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است، قفل را به طور کل مدیریت کنند.

فرایند این است که یک نفر را به یک حساب سرپرست متصل کنید، با این امکان به مالک اجازه می دهد دسترسی دیگران را اعطا و نظارت کند. در همین حال ، سایر تلفن های خانواده را به عنوان یک حساب ثانویه به قفل دیجیتال درب آپارتمان متصل کنید تا بتوانید با بلوتوث قفل درب آپارتمان دیجیتالی را باز و بسته کنید. با استفاده از این ویژگی هوشمند یک راه حل مدیریتی بسیار امن خواهید داشت.

قفل درب آپارتمان رمزی

بیشتر قفل دیجیتال آپارتمانی موجود در بازار از باز کردن رمز عبور پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که مصرف کنندگان می توانند با رمزعبور درب باز خود را باز نمایند. علاوه بر این ، می توان قفل رمزدار درب اپارتمان دیجیتالی را بگونه‌ای تنظیم نمود، در چند بیت اول کد آشفته رمز عبور(کد پین جعلی) را وارد کرد، سپس پین کد اصلی را برای باز کردن درب وارد نمود. بنابراین ، ورودی تصادفی ،و متجاوزان به حریم شخصی را کاهش خواهد داد.
k7 که یکی از بهترین قفل‌های الکترونیکی درب ورودی آپارتمان کاداس به حساب می آید نقطه قوتی همچون  حافظه داخلی و قابلیت گزارشگیری آن می باشد. طراحی صفحه نمایش از شیشه حرارت دیده لمسی به دوام طولانی مدت و ایمنی بالا محصول افزوده است.

قفل دیجیتال درب آپارتمان k7
قفل درب آپارتمان ضد سرقت K7 کاداس

قفل درب آپارتمان اثر انگشتی

قفل درب آپارتمان اثر انگشت “سیستمی است که به واسطه شناسایی اثر انگشت منحصر به فرد آنها به افراد مجاز اجازه دسترسی می دهد.” هنگام مشاهده دست خود ، می توانید برجستگی ها و الگوها را مشاهده کنید. الگوها نکته مهمی در تکامل انسان بودند زیرا توانایی ما برای تمایز داشتن را گسترش دادند. با این حال ، گام ویژه این روند تکاملی ، اعطای یک روش شناسایی شگفت انگیز به انسان بود.

برای اولین بار ، اثر انگشت خود را با اسکن آنها روی حسگر ثبت می کنید ، و الگو اثر انگشت را ذخیره می‌کند. اگر می خواهید دسترسی برای افراد دیگری ایجاد نمایید، می توانید همین روند را تکرار کنید. دفعه بعدی که شخصی انگشت خود را روی حسگر قرار می دهد ، سیستم فرآیند بررسی داده های از قبل ثبت شده را انجام می دهد. این روند معمولاً برای چند ثانیه طول می کشد. اگر این اثر انگشت از قبل ثبت شده باشد ، دسترسی داده می شود و در باز می شود. در غیر این صورت ، اگر کسی با اثر انگشت اشتباه همچنان سعی در دسترسی داشته باشد ، سیستم قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی اجازه نخواهد داد و اخطار و سیگنالی را برای صاحب خانه ارسال خواهد کرد.
با بهره گیری از شیشه گوریلا گلس ٣ در طراجی و ساخت قفل kx، جدیدترین شیشه در صنعت شیشه جهان، ۴۰٪ مقاومت بالایی را نسبت به گوریلا گلس در طراحی قفل درب آپارتمان اثر انگشتی کاداس قابل مشاهده می‌باشد. همچنین گوریلا گلس ٣٠٠٪؜ مقاوم تر از شیشه های معمولی می باشد . این تکنولوژی در زیبایی و طراحی این قفل درب آپارتمان دیجیتال نیز بسیار تاثیر گذار بوده است.

قفل درب آپارتمان اثر انگشت
قفل الکترونیکی درب آپارتمان اثر انگشتی KX کاداس

علاوه بر این ، بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که موارد مرتبط با فناوری اغلب پیچیده و استفاده از آنها دشوار است. اما با قفل هوشمند درب آپارتمان، کار بسیار ساده است. این قفل علاوه بر زیبایی بالا دارای انواع طرح ها و رنگ ها موجود می‌باشد، بنابراین شما به راحتی می توانید یک قفل الکترونیکی درب آپارتمان متناسب با تنظیمات و فضای داخلی خود انتخاب کنید.

شیوه‌های احراز هویت انواع قفل درب ورودی آپارتمان

شیوه‌های احراز هویت در دستگیره یا قفل دیجیتال آپارتمانی می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور جایگزین قفل‌های سنتی شود و امنیت و راحتی بیش‌تری را برای زندگی روزمره انسان‌ها فراهم بیاورد. اما علی‌رغم تفاوت‌های بسیاری که بین این دو فناوری مدرن و سنتی وجود دارد، هدف و کارکرد آن‌ها مشترک و یکسان است.

به طور کلی کارکرد یک قفل دیجیتال درب آپارتمان این است که به افرادی خاص اجازه ورود دهد و مانع از ورود سایر افراد شود. اما برای تشخیص این که آیا یک فرد اجازه ورود دارد یا خیر نیاز به احراز هویت است. قفل آپارتمانی از چند روش مختلف برای احراز هویت و اعطای اجازه ورود به افراد استفاده می‌کند که در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

رمز عبور، پرکاربردترین روش احراز هویت قفل آپارتمانی

رمز عبور یکی از پرکاربردترین شیوه‌های احراز هویت برای انواع قفل درب آپارتمان می‌باشد. قفل‌هایی که با استفاده از رمز عبور باز می‌شوند دارای یک صفحه‌کلید هستند، که می‌تواند تنها شامل اعداد یا ترکیب اعداد حروف باشد یا این که می‌تواند مکانیکی یا لمسی باشد.

بزرگترین ایراد استفاده از رمز عبور در قفل ضد سرقت درب آپارتمان، احراز هویت است. این که احتمال فراموشی رمز عبور وجود دارد یا این که فردی دیگر به آن دست پیدا کند. با این حال، بزرگترین مزیت این روش به نحوی بزرگترین ایراد آن را خنثی می‌کند و این است که می‌توان به سادگی آن را تغییر داد تا از ورود افرادی که به نحوی به رمز عبور قبلی دست پیدا کرده بودند جلوگیری شود.

کلید فیزیکی، رایج‌ترین روش احراز هویت قفل درب ورودی آپارتمان

یکی دیگر از پرکاربردترین روش‌های احراز هویت برای قفل هوشمند درب آپارتمان، استفاده از کلیدهای فیزیکی است، که کارت‌کلیدها از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها هستند. کارت‌کلیدها تنها نوع کلیدهای فیزیکی برای قفل دیجیتال نیستند.

گوشی هوشمند شما هم می‌تواند با استفاده از امواج رادیویی مانند بلوتوث به عنوان کلیدی برای قفل درب آپارتمان دیجیتال عمل کند، به این صورت که دستگیره هوشمند با نزدیک شدن گوشی‌تان به قفل، درب را به صورت خودکار برای‌تان باز می‌کند. بزرگترین ایراد کلیدهای فیزیکی این است که می‌توانند گم یا خراب شوند و این که عوض کردن یا کپی کردن آن‌ها هم فرآیند طولانی و پیچیده‌ای است. اما استفاده از کلید فیزیکی به مراتب سرعت و راحتی بیش‌تری را نسبت به رمز عبور ارایه می‌کند.

دسترسی به قفل ضد سرقت درب آپارتمان از راه دور بصورت آنلاین

تنها با داشتن تلفن هوشمند و دسترسی به برنامه ، صاحبخانه می تواند برای شخصی که در مدت زمان مشخصی مانند یک ساعت ، یک روز یا یک ماه وارد خانه شود ، پین کد صادر کند. سیستم تمام تاریخچه دسترسی را ذخیره خواهد کرد. این “قدرت” عصر فناوری جدید ، عصر موبایل است.

به طور خاص ، با استفاده از تلفن های هوشمند همچون “کلید” در گذشته، باز کردن قفل الکترونیکی درب ضد سرقت را از طریق اتصال بلوتوث فراهم می کنند. مشابه کدهای PIN ، کاربران می توانند “کلیدهای” بلوتوث را از طریق برنامه های پیام رسانی مانند Viber ، Skype ، Email یا از طریق QR Code با دیگران به اشتراک بگذارند. و هر “کلید” بلوتوث نیز مدت زمان مشخصی را دارد تا امنیت را با صلاحدید صاحبخانه تضمین کند.

بیومتریک، روش فوق امنیتی قفل درب آپارتمانی

بیومتریک یا زیست‌سنجشی یک روش امنیتی است که در آن از اندازه‌گیری ویژگی‌های عموما فیزیکی منحصربه‌فرد، غیرقابل تقلید و غیرقابل تغییر انسان به منظور شناسایی و احراز هویت او استفاده می‌شود. یکی از رایج‌ترین نمونه‌های بیومتریک که بارها و بارها در زندگی روزمره‌مان با آن برخورد داشته‌ایم استفاده از عکس در کارت‌های شناسایی است.

مقایسه عکس با چهره فرد یکی از قدیمی‌ترین و معمول‌ترین شیوه‌های بیومتری برای شناسایی افراد محسوب می‌شود. همچنین اثر انگشت هم یکی دیگر از شیوه‌های قدیمی بیومتری است که برای کاربردهای بسیاری به کار گرفته شده است. در دنیای مدرن امروزی هم، که امنیت، سرعت و راحتی در آن حرف اول را می‌زنند، بیومتریک به دلیل ارایه ترکیب متعادلی از این ویژگی‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

یکی از نمونه‌های بیومتریک که اخیراً در زندگی روزمره‌مان رواج پیدا کرده است را می‌توان حسگرهای اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند دانست. قفل هوشمند درب آپارتمان عموماً از یکی از سه معیار اثر انگشت، قرنیه چشم یا صدا برای احراز هویت بهره می‌برد. بزرگترین مزیت این روش امنیت بالا و قابل اطمینان بودن آن است.

اثر انگشت، قرنیه چشم یا صدای شما گم نمی‌شوند یا به سرقت نمی‌روند. اما از سوی دیگر، همواره امکان آسیب رسیدن به این اعضا و اندام‌ها وجود دارد. همچنین فناوری این نوع از قفل درب آپارتمان ضد سرقت نسبت به انواع دیگر پیچیده‌تر و در نتیجه گران‌قیمت‌تر است.

انتقال از قفل های سنتی به قفل دیجیتالی یک روند نیست ، بلکه یک گام پیشرفتی در فن آوری و یک گام اجتناب ناپذیر از زندگی است.