قفل درب فریم لس

بررسی ویژگی‌ها و انواع قفل درب فریم لس

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه :

تجهیز و طراحی دکوراسیون خانه‌ها و ساختمان‌های مدرن امروزی با وجود تنوع بالای درب‌های ساختمانی که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند بسیار راحت‌تر شده است. یکی از جذاب‌ترین درب‌های ساختمانی، درب فریم لس است که می‌تواند دکوراسیون مدرن خانه شما را تکمیل کند.

اما جذابیت بالای ظاهری این درب نباید باعث شود که وظیفه اصلی درهای ساختمانی که ایجاد امنیت و فضای خصوصی است را از یاد ببریم و به‌دنبال انتخاب و خرید بهترین و مناسب‌ترین قفل و دستگیره درب نباشیم. اگر با وجود انتخاب این مدل درب، در مورد انواع قفل درب فریم لس اطلاعات کافی ندارید و نمی‌دانید چه مدل و طرحی را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درب فریم لس چیست؟

اجازه بدهید پیش از بررسی قفل درب فریم لس کمی در مورد این درب‌ها و ویژگی آن‌ها صحبت کنیم. اگر به ظاهر درب‌های عادی دقت کنید متوجه می‌شوید که می‌توانید چارچوب آن‌ها را به‌خوبی ببینید.

اما با نگاه کردن به درب فریم لس که به درب‌های بدون چارچوب نیز معروف شده‌اند نمی‌توانید متوجه چارچوب آن‌ها و مرز بین درب و چارچوب شوید؛ به این خاطر است که چارچوب درب‌های فریم لس مخفی و توکار هستند. مخفی بودن چارچوب در ساختار درب‌های فریم لس باعث شده است درب یکپارچه‌تر به نظر برسد، به‌خوبی بتواند با رنگ دیوار و فضا سازگاری پیدا کرده و طراحی داخلی خانه را مدرن‌تر نشان دهد.

درب فریم لس چیست

انواع قفل درب فریم لس

درب فریم لس کاربردهای مختلفی دارد؛ برخی از آن‌ها برای درب‌های داخلی ساختمان و برخی دیگر به عنوان درب‌ بخش‌های مختلف یک شرکت یا واحد تجاری به کار برده می‌شوند. بر همین اساس هرکدام از قفل‌هایی که برای نصب روی این درب‌ها مناسب هستند نیز ویژگی‌های متفاوتی داشته و از نظر کیفیت و قیمت نیز باهم متفاوت هستند.

ضمن اینکه نصب تجهیزات و یراق‌آلات برای درب‌های فریم لس باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام شود؛ چراکه درب و چارچوب تماس مستقیم و نزدیکی باهم دارند و برخورد دستگیره، قفل و زبانه به چارچوب می‌تواند به بدنه چارچوب آسیب برساند.

بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین دستگیره فریم لس را انتخاب کنید باید ضمن در نظر داشتن این نکات نیازهای خود را بررسی کنید، بودجه خود را در نظر داشته باشید، به جنس و نوع درب دقت کرده و بر همین اساس یکی از انواع این قفل‌ها که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر می‌خوانیم را برای درب خود انتخاب کنید.

  • قفل‌های کلیدی ساده: این مدل ساده‌ترین دستگیره فریم لس است که زبانه آن با استفاده از یک دستگیره اهرمی یا پیچی جمع شده و درب باز می‌شود. هنگام نصب این قفل‌ها باید دقت شود که زبانه به چارچوب توکار آسیبی وارد نکند.
  • قفل مگنتی: بهترین قفل درب فریم لس، قفل‌های مگنتی هستند. این قفل‌ها با استفاده از نیروی مغناطیسی و با نزدیک شدن دو تکه آهن ربا به هم، مانع باز شدن درب می‌شوند. قفل مگنتی معمولی و زبانه‌دار دو نوع مختلف این قفل‌ها هستند.
  • قفل درب فریم لس دیجیتال: هنگام نصب و استفاده از درب‌های فریم لس، تنها راه شما برای برقراری امنیت بیشتر در یک بخش از ساختمان یا یک اتاق، استفاده از قفل دیجیتال است. این قفل‌ها سیستمی پیشرفته دارند که می‌توانند مانع دستکاری قفل و باز کردن درب توسط افراد غریبه و سارقین شوند.

قفل دیجیتال درب فریم لس چیست؟

قفل‌های دیجیتال نسل جدیدی از قفل‌های سیلندری یا زبانه دار درب ساختمان هستند که علاوه بر کلید مکانیکی می‌توانند با استفاده از روش‌های دیگری مانند اسکن کف دست یا اثر انگشت، اسکن چهره و ورود پین کد امنیت بیشتری برای کل ساختمان یا اتاق‌هایی مانند کلوزت روم فراهم کنند.

این قفل‌ها اطلاعاتی مانند حالات چهره، خطوط اثر انگشت یا کف دست افرادی که اجازه ورود دارند را به‌صورت کدهای قابل بازیابی توسط سیستم‌های کامپیوتری ذخیره کرده و برای هربار باز شدن درب آن‌ها را با اطلاعات جدید تطبیق می‌دهند.

همچنین نوع پیشرفته‌تر قفل درب فریم لس دیجیتال که به دستگیره در هوشمند معروف است می‌تواند با اتصال به اپلیکیشن‌های خانه هوشمند این امکان را برای شما فراهم کند که بتوانید عبور و مرور افراد را از راه دور کنترل کرده و حتی زمانی‌که در خانه نیستید برخی از تنظیمات آن را تغییر دهید.

قفل دیجیتال درب فریم لس چیست

مزایای استفاده از دستگیره فریم لس دیجیتالی

برای اینکه بتوانید از میان دستگیره‌های معمولی و دستگیره‌های دیجیتال بهترین انتخاب را داشته باشید باید بدانید مزایای نصب دستگیره فریم لس دیجیتال چیست و چرا باید آن‌ها را جایگزین قفل‌های معمولی کنید. به همین دلیل ما در ادامه به اختصار در مورد مزایای نصب آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

  • امکان دستکاری قفل‌های دیجیتال و ورود افراد غریبه و سارقین به داخل نسبت به قفل‌های عادی بسیار کمتر است. بنابراین انتخاب قفل‌های دیجیتال و هوشمند برای کسانی که نیاز به امنیت بیشتر در یک فضای خصوصی دارند قطعا انتخاب هوشمندانه‌ای است.
  • برخی از قفل‌های دیجیتال این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که به‌طور همزمان از چندین روش امنیتی برای باز کردن درب فریم لس خود استفاده کنید. به‌طور مثال هنگام نصب دستگیره اثرانگشتی در ضدسرقت می‌توانید ورود با پین کد را نیز فعال کنید.
  • برخی از انواع قفل درب فریم لس دیجیتال این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که زمانی‌که در خانه نیستید، هشدارهای امنیتی را از طریق گوشی همراه‌تان دریافت کنید، درب را از راه دور قفل کرده، رمز آن را عوض کنید یا عبور و مرور افراد را چک کنید.
  • اگر دلیل شما برای عدم نصب دستگیره فریم لس دیجیتال، محدودیت در تعداد نفرات مجاز برای ورود به داخل است، باید بگوییم اکثر این قفل‌ها برای نصب روی درب مکان‌های پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند. به طوری‌که روی بسیاری از آن‌ها می‌توانید ده‌ها رمز عبور و اثر انگشت ست کرده و ده‌ها تصویر کف دست یا تصویر چهره افراد را در آن‌ها ذخیره کنید.

معرفی ۳ مورد از بهترین قفل درب فریم لس دیجیتالی

هر کدام از انواع قفل درب فریم لس که در بالا در مورد آن‌ها خواندیم، توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید شده‌اند. از آنجایی‌که هرکدام از این تولیدکنندگان از متریالی با کیفیت‌های متفاوت و ماشین‌آلات مختلفی برای تولید قفل‌های درب ساختمان استفاده می‌کنند، هر کدام از این قفل‌ها از نظر عمر، استحکام، حساسیت، کیفیت و مقاومت بدنه و میزان امنیتی که ایجاد می‌کنند باهم متفاوت هستند.

بهترین قفل درب فریم لس دیجیتالی

یکی از برندهایی که توانسته است در میان رقبای خود نظر بسیاری از مشتریان دستگیره درب فریم لس را به خود جلب کند، برند آلمانی کاداس است. در حال حاضر محصولات این برند که شامل قفل‌ درب‌های داخلی و قفل‌ ضدسرقت درب‌های ورودی ساختمان است توسط نمایندگی‌های معتبر در ایران به فروش می‌رسند. تنوع محصولات این برند بسیار بالاست و ما در ادامه تنها با چند مدل از بهترین مدل‌های دستگیره فریم لس کاداس آشنا خواهیم شد.

  • قفل دیجیتال کاداس مدل R7-5: این قفل درب کارتی کاداس یکی از بهترین مدل‌ها برای درب‌های فریم لس است. شما با استفاده از کارت، اثر انگشت و پین کد می‌توانید از این قفل فریم لس زیبا و پرکاربرد برای برقراری بیشتر امنیت ساختمان خود استفاده کنید.
  • قفل درب فریم لس کاداس مدل KS01: اگر به‌دنبال یک قفل بسیار مستحکم و ایمن برای مکان‌های پر تردد هستید، این قفل درب فریم لس کاداس می‌تواند با زیبایی چشم نواز، میزان مقاومت و کیفیت بالا و سهولت استفاده نظر شما را جلب کند.
  • دستگیره هوشمند کاداس مدل LH01: زیباترین قفل دیجیتال برای درب‌های فریم لس داخلی این مدل قفل کاداس است. این قفل کوچک و زیبا می‌تواند با اسکن اثر انگشت ایمنی بیشتری برای فضا به ارمغان بیاورد.

سخن پایانی

در بالا به این نکته اشاره کردیم که قفل درب فریم لس باید متناسب با کاربردی که ساختمان اداری یا تجاری، خانه یا اتاق برای شما دارد انتخاب شود. اما به‌عنوان نکته آخر باید بگوییم که هنگام خرید هر کدام از این قفل‌ها باید به فروشگاه‌های معتبری مراجعه کنید که علاوه بر داشتن مجموعه‌ای کامل از انواع قفل‌ها، محصولاتی بسیار با کیفیت را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند. همچنین باید دقت داشته باشید قفل‌هایی که انتخاب می‌کنید اصل، با کیفیت و بدون هیچگونه ایراد در بدنه و تجهیزات بوده و ضمانت پس از فروش داشته باشند.

اگر شما هم در زمینه خرید قفل فریم لس تجربه یا نظری دارید یا سوالی ذهن شما را مشغول کرده است می‌توانید آن‌ها را با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید