انواع قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال؛ تکنولوژی و هوشمندی

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه :

قفل درب بدون کلید از سالهای دور وجود داشته است ، با این حال ، هنوز هم بسیاری به این افسانه گران بودن قفل درب دیجیتال اعتقاد دارند. در نتیجه ، تعداد زیادی از مردم هنوز از خرید قفل درب دیجیتال بدون کلید ترس دارند. حقیقت این است که قفل های درب دیجیتال از جمله بهترین سیستم های امنیتی هم برای خانه ها و هم برای مشاغل است که شما می توانید به راحتی و با نرخ بسیار مقرون به صرفه برای هر بودجه آنها را بدست آورید.

انواع و مدل های مختلفی از قفل دیجیتال درب وجود دارد که می توانید برای افزایش کنترل دسترسی در محل سکونت یا محل کار خود ، از بین آنها انتخاب کنید. با این حال ، لازم به ذکر است که قفل های درب دیجیتال معمولاً از نظر عوامل ، نوع ، طرح ، سطح امنیت ، هزینه متفاوت هستند. و مهم این است که هنگام تهیه قفل درب بدون کلید برای بدست آوردن مناسب ترین مورد برای محل کار ، با همه این عوامل آشنا شوید.

انواع قفل درب از دیرباز تا کنون

اولین نسل قفل‌ها؛ قفل درب مکانیکی

امروزه در اکثر منازل مسکونی و اداری همچنان از قفل‌های مکانیکی استفاده می‌شود. سیستم کاری این قفل‌ها بسیار ساده بوده و روش بازگشایی قفل درب توسط کلید مکانیکی امکان‌پذیر است. در این نوع قفل‌ها هنگام چرخاندن کلید زبانه قفل در چارچوب درب قرار خواهد گرفت و مانع باز شدن درب می‌شود اما به دلیل ضعیف بودن زبانه‌ها، ربوده شدن کلید قفل و … این قفل‌ها نتوانسته‌اند امنیت بالایی را برای منازل یا اداره‌جات به همراه داشته باشند. تحولات بسیاری در تولید قفل‌های سنتی شکل گرفته است و مدل‌های متنوعی در بازار موجود می‌باشد که در نهایت دستگیره اهرمی هوشمند وارد بازار شده است. با وجود روش‌های متنوع دسترسی و ضد سرقت بودن آن، امنیت بالاتری را برای خانواده‌ها به همراه داشته است.

نسل جدید قفل‌ها؛ قفل هوشمند درب

همانطور که از نام آن هویداست؛ با هوشمند سازی قفل درب خانه امکان دسترسی به ساختمان برای سارقان کاهش یافته است. قفل دیجیتال درب منزل به دلیل برخوردار بودن از آخرین سیستم های امنیتی و آلارم هشدار امروزه جزو بهترین قفل شناخته شده اند.

انواع قفل هوشمند درب دیجیتالی

اگرچه طرح های متنوعی برای قفل درب بدون کلید وجود دارد ، هرگز نباید فقط به سراغ هر انتخاب بروید ، فقط به این دلیل که خوب به نظر می رسد یا در جایی از تبلیغات قابل توجه دیده می شود. به یاد داشته باشید که قفل درب ممکن است از بیرون عالی به نظر برسد اما قادر به ارائه سطح امنیتی و کنترل دسترسی نیست. موارد زیر انواع قفل درب دیجیتال بدون کلید است که شما باید در نظر بگیرید.

قفل دیجیتال کدی یا رمزی

قفل درب کدی دیجیتال با شناسایی کد PIN کار می کند ، به این معنی که شما برای مدیریت عملکردهای قفل و باز کردن درب ، باید کدهای منحصر به فردی ایجاد کنید. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد تا یک کد PIN با شماره اصلی ارائه دهند ، اما همچنین می توانند تا 25 کد دیگر را نیز برای قفل در نظر گیرند. این به این معنی است که ، برای راحتی کار ، می توانید کدی را برای دیگران ایجاد و اختصاص دهد، تا در دسترسی به قفل از آنها استفاده کنید. برای جلوگیری از بروز نفوذ ، همیشه توصیه می شود که پین خود را مخفی نگه دارید. با این کار می توانید از کنترل دسترسی و امنیت بهتری در خانه یا محل کار خود لذت ببرید.

در صورتی که کسی برای پنج بار متوالی کد اشتباهی را روی صفحه کلید لمسی وارد کند ، سیستم قفل رمزدار درب ضد سرقت به طور خودکار خاموش می شود. قبل از راه اندازی مجدد سیستم ، کاربران باید سه دقیقه صبر کنند. این امر همچنین می تواند تا حد زیادی در جلوگیری از نفوذ یا دسترسی غیرمجاز به محل زندگی شما مفید باشد.

این قفل همچنین دارای عملکرد لغو کلید مکانیکی است، این اطمینان را می دهد که در صورت تمام شدن باتری، مجبور به خاموش کردن سیستم نباشید. به این معنی که شما می توانید از کلید مکانیکی برای کارکرد قفل درب نیز استفاده کنید. با این وجود ، دستگاه دارای زنگ خطر هشدار دهنده باتری کم است تا به محض اتمام به شما اطلاع دهد.

قفل درب دیجیتال بیومتریک

قفل های بیومتریک درب به جای کلید سنتی از اطلاعات قابل شناسایی شخصی استفاده می کنند. آنها از اسکنر حرارتی یا نوری برای ذخیره اثر انگشت هر کسی که مجاز به باز کردن قفل در شما است، استفاده می کنند. هنگامی که اسکنر تشخیص داد شما یک کاربر مجاز هستید ، از شما می خواهد برای باز کردن قفل درب ، یک پین وارد کنید. این قفل ها برای ایجاد راحتی هستند ، زیرا شما نیازی به پیگیری یک کلید ندارید. با این حال ، در صورت خراب شدن باتری ها یا برق شارژ قفل ، قفل های هوشمند دارای یک کلید ایمن برای مواقع ضروری می‌باشند.

جای تردید نیست که قفل اثر انگشتی درب منزل، امنیت خانه را بیشتر می کنند. امنیت هر قفل هوشمند داده شده به کیفیت سخت افزار و نرم افزار آن نیز بستگی دارد. اگر شکستن فیزیکی قفل بیومتریک آسان باشد ، بنابراین امنیت بیشتری نسبت به قفل سنتی ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، اگر نرم افزار تعبیه شده در یک قفل دیجیتال دارای نقصی باشد ، ممکن است هکرها بتوانند با استفاده از این خطا قفل درب خانه شما را باز کنن بطوری که گویی شما هستید. بنابراین کیفیت و متریال استقاده شده در تهیه قفل‌های بیومتریک از اهمیت بسیاری برخوردارند.

 

قفل درب دیجیتال از راه دور بدون کلید (قفل هوشمند wifi)

هنگام خرید قفل ، قفل درب هوشمند دارای Wi-Fi یکی از مواردی است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. از طریق این قفل درب الکترونیکی ، کاربران می توانند به راحتی از هر کجا که هستند دسترسی به محل زندگی خود را کنترل کنند. البته به شرط داشتن دستگاه های دارای اینترنت. با این حال ، مهم است که ابتدا به برخی از ویژگی های آن نگاهی بیندازید تا در مورد بهترین بودن برای خانه یا محل کار خود تصمیم بگیرید.

قفل درب هوشمند WiiFi با قابلیت کار بصورت آنلاین طراحی شده است و این به کاربران امکان می دهد در صورت راحتی خود درها را قفل یا باز کنند. از آنجایی که این سیستم به تلفن همراه شما یا هر دستگاه متصل به اینترنت دیگری متصل است ، می توانید به راحتی وارد برنامه شوید و درباره اینکه چه کسی وارد محل کار شما می شود و هر زمان که این امر رخ دهد ، اطلاعات کسب کنید. در حقیقت ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا نحوه استفاده از قفل درب خود را مدیریت کنید.

این یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه قفل درب هوشمند مجهز به Wi-Fi است که آن را بسیار راحت می کند. با ارائه دسترسی موقت ، شما می توانید به دوستان ، مهمانان یا افراد دیگر اجازه دهید مستقیماً از طریق تلفن همراه یا رایانه لوحی خود به ساختمان حتی در زمان غیبت نیز دسترسی پیدا کنند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک کد دسترسی موقت ایجاد کنید که برای مدت زمان اقامت آنها ادامه داشته باشد. همیشه می توانید برای هر مهمان کدهای دسترسی جدید ایجاد کرده و پس از استفاده به دلخواه خود آنها را حذف کنید.

کارت RFID قفل درب دیجیتال

RFID مخفف شناسایی فرکانس رادیویی است. این یک سیستم قفل درب هوشمند است که در نوک انگشتان شما کار می کند. با انتخاب کارت برای باز کردن در ، می توانید هوشمندانه عمل کنید. این قفل ها با حسگری طراحی شده اند که به محض گرفتن کارت در نزدیکی قفل ، روی فرکانس سیگنال کار می کنند.

قفل کارتی درب آپارتمان بدلیل سهولت و سادگی در استفاده هم برای مصارف شخصی و حتی حرفه ای ترجیح داده می شود. طیف وسیعی از قفل های RFID وجود دارد، که می توانید متناسب با فضای داخلی و محیط اطراف خود انتخاب کنید.

به طور کلی قفل های درب هوشمند، بدون کلید مکانیکی کار می کنند. با این حال ، شما می توانید برخی از مدل ها را با عملکردهای کلید خودکار و مکانیکی نیز پیدا کنید ، که درصورت فراموش کردن پین ، از دست دادن کارت کلید یا سایر دستگاه های خود برای تأیید اعتبار قفل های درب دیجیتال ، نیز مناسب است. علاوه بر این ، باید توجه داشت که قفل های درب بدون کلید نیز دارای روش های احراز هویت منحصر به فرد هستند ، که از یک نوع به نوع دیگر متفاوت است.

چگونه بهترین قفل درب دیجیتال را برای خانه و محل کار خود انتخاب کنیم؟

هنگام خرید قفل درب دیجیتال ، چند نکته باید در نظر بگیرید تا بتوانید مطابقت مناسب محل خود بهترین قفل درب را داشته باشید. نکات زیر به شما در انتخاب قفل دیجیتالی درب کمک می کند:

کاربرد

قفل درب دیجیتالی هم برای محل های مسکونی و هم برای محل کار توصیه می شود. با این حال ، این بدان معنی نیست که هر مدل قفل درب بدون کلید ایده آل است. اگر به دنبال قفل درب بدون کلید برای یک دفتر کار ، انبار یا ساختمان تجاری هستید ، طیف گسترده ای از قفل های تجاری برای انتخاب وجود دارد. ویژگی و کاربرد متفاوت هر نوع قفل‌های دیجیتالی متناسب با محل نصب آن اعم از اداره، مسکونی یا تجاری باعث وجه تمایز آن با قفل‌های سنتی شده است.

روش احراز هویت

روش احراز هویت به سادگی به روشی برای دسترسی یا کارکرد قفل درب اشاره دارد. برای راحتی و ایمنی ، توصیه می شود یک قفل با روش احراز هویت انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را کار کنید اما برای اشخاص ثالث یا سارقین پیچیده به نظر می رسد. به طور کلی، روش های احراز هویت دو عاملی مانند RFID ، Biometric ، Keyless Remote و Keypad Access بهترین روش‌ها در نظر گرفته می شوند. این روش‌های احراز هویت منحصر به فرد است که در برابر سارقین و دسترسی غیر مجاز مقاوم هستند.

هزینه

قیمت و هزینه قفل جنبه قابل توجهی است که شما همچنین باید هنگام خرید محصولات بسیار مشتاق باشید. هزینه قفل درب بدون کلید معمولاً بسته به نوع ، سطح امنیت ، جایی که از آن در میان عوامل دیگر استفاده می شود ، متفاوت است. اگرچه بسیاری از مشتریان غالباً به دنبال قیمت های ارزان تر هستند ، اما شما همیشه باید بسیار محتاط باشید زیرا بیشتر آنها کالاهای بی کیفیت هستند.

همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که گرانترین قفل از ایمن ترین و با دوام ترین قفل درب باشد. انواع مختلفی از قفل درب دیجیتال با کیفیت بالا وجود دارد که می توانید به راحتی با قیمت مناسب برای بودجه خود می‌توانید از کاداس تهیه کنید. با وجود هزینه ، همیشه مطمئن شوید که کیفیت قفل درب بدون کلید درجه یک است تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نظر خود را ثبت کنید