بهترین روش امنیت خانه + نکات مهم و کاربردی تامین امنیت

دسته بندی : ترفند های امنیتی
زمان مطالعه : ۴ دقیقه

از همان ابتدایی که بشر پا به این کره خاکی گذاشته، امنیت مهم‌ترین بحث برای او بوده است. از طرفی به‌مرور سرقت اموال و پول نیز باعث شد تا منازل با حفاظت بیشتری طراحی شوند. در حال حاضر، بالا بردن امنیت خانه با روش‌های مختلف جزو لاینفک معماری و طراحی منزل و درب‌های ورودی است. بهترین روش امنیت خانه، استفاده از قفل خوب و استانداردی است که جلوی ورود افراد متفرقه را به محیط می‌گیرد. در این مقاله بهترین روش امنیت خانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چرا تأمین امنیت خانه مهم است؟

قطعاً همه می‌دانیم که امنیت ما و اموالمان از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی ممکن است شرایط زندگی و محیط آن به گونه‌ای باشد که تصور کنید، خیلی نیازی نیست به امنیت بالا و دقت روی آن حساسیت داشته باشید؛ اما در هر جایی که زندگی می‌کنید، حتی اگر همسایه‌های قابل اطمینانی دارید که در مواقع عدم حضورتان حواسشان به رفت و آمدها است، باز هم نباید ریسک کنید. سارقان حرفه‌ای، همه این موارد را در نظر می‌گیرند و تنها راهی که جلوی آن‌ها را می‌گیرد، استفاده از سیستم‌های ضد سرقت با تکنولوژی‌های روز دنیاست.

روش‌هایی برای افزایش امنیت خانه

اگر می‌خواهید بهتری روش امنیت خانه را بدانید، بهتر است چندین راهکار را مورد توجه قرار دهید. برخی از مهم‌ترین راهکارها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

• درب‌های ورودی و قفل‌های خانه را چک کنید!
اگر قصد دارید خانه‌تان را خالی رها کنید، حتی در طول روز، بهتر است درب‌های ورودی و قفل‌ها را از قبل چک کنید. دقت کنید که لولاهای درب سالم هستند و امکان باز شدن درب بدون باز کردن قفل وجود ندارد. اگر عمر درب ورودی منزلتان زیاد است، ممکن است این مشکل وجود داشت باشد.

قفل‌ها را بررسی کنید، در صورتی که به‌خوبی قفل نمی‌شوند یا به‌راحتی باز می‌شوند، بهتر است تعویض قفل را در اولویت کارهای خود قرار دهید. هر چه قفل پیشرفته‌تری را روی درب قرار دهید، در رسیدن به هدف بهترین روش امنیت خانه موفق‌تر خواهید بود. قطعاً استفاده از قفل ضد سرقت به مراتب بهتر از قفل‌های معمولی است.

• سیستم‌های ضد سرقت راه‌اندازی کنید
اگر سری به بازار امنیت خانه و محل کار بزنید و از تکنولوژی‌های موجود در این زمینه دیدن کنید، شگفت‌زده خواهید شد. سیستم‌های بسیار حرفه‌ای و به روزی وجود دارند که برای افزایش امنیت خانه به شما کمک می‌کنند.

انواع قفل دیجیتال درب ورودی، دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های ضد سرقت و … همگی شما را با خیال راحت به مسافرت می‌فرستند. این سیستم‌ها در کنار هم باعث می‌شوند تا ورود غیرمجاز را بررسی کرده و در این صورت به شما اطلاع دهند. این سیستم‌ها با برنامه‌های موبایل و تبلت سازگار هستند. پس در هر شرایطی از وضعیت منزل خود اطلاع دارید.

• پنجره‌ها و درب پارکینگ را چک کنید!
یادتان باشد، مسیرهای ورودی مختلفی به خانه وجود دارد. درب بالکن که از دیگر ساختمان‌ها قابل‌دسترسی است، درب پارکینگ، پنجره‌ها و مواردی از این قبیل می‌توانند توسط سارق برای ورود به منزل انتخاب شوند. این بخش‌ها را در صورتی که قابل دسترسی هستند، قفل کرده یا حفاظ پشت آن‌ها نصب کنید. مواردی مانند قفل شیشه سکوریت به دردتان می خورد

• از چراغ‌های زمان‌دار و لامپ‌های هوشمند استفاده کنید
در گذشته هنگامی که به سفر می‌رفتیم، لامپ‌های نزدیک پنجره‌ها را روشن می‌گذاشتیم، این کار نه تنها باعث می‌شود تا برق زیادی مصرف شود، بلکه هنگامی که در نیمه شب لامپ روشن باشد خود یک زنگ خطر است. بهترین روش امنیت خانه این است که از لامپ‌های هوشمند که در زمانی خاص روشن می‌شوند استفاده کنید. مثلاً لامپ‌هایی هستند که چند ساعت در شب روشن می‌شوند و خود پس از مدتی خاموش می‌شوند. یا می‌توانید آن‌ها را با گوشی خود از راه دور روشن و خاموش کنید.

• تکنولوژی را با قفل دیجیتال به خانه خود دعوت کنید!
امروزه انواع قفل ضد سرقت در بازار وجود دارند. قفل دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا به جای استفاده از قفل کلیدی، از قفل‌هایی مانند قفل رمزی، قفل تشخیص چهره، قفل درب اثر انگشت و مواردی از این قبیل استفاده کنید. در این صورت اگر فردی ناشناس بخواهد وارد منزل شما شود، به‌راحتی نخواهد توانست از این تکنولوژی عبور کند.

سیستم‌های ضد سرقت هنگام ورود افراد منزل یا هر فرد دیگری، به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند تا ورود و خروج را در منزل خود بررسی کند. استفاده از قفل ضد سرقت در بخش‌هایی مانند درب‌های ورودی اصلی، درب اتاق‌های کار و … به‌خوبی می‌تواند در تأمین امنیت خانه به شما کمک کند.

• نکات ایمنی در صورت مشکوک بودن به رفت و آمد
اگر تصور می‌کنید، قفل‌ها یا درب ورودی دچار ضربه شده است یا کلیدهایتان را گم کرده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر قفل‌های خانه را تعویض کنید. ممکن است گم شدن کلیدهایتان یک اتفاق نباشد و سارق منتظر فرصتی برای ورود به خانه باشد. هر چند بهتر است خودتان بهترین روش امنیت خانه را در نظر بگیرید؛ اما در صورتی که قصد سفر دارید، از همسایه‌های خود بخواهید تا در مدتی که نیستید، حواسشان به خانه‌تان باشد.

کلام آخر
بهترین روش امنیت خانه مانند بررسی قفل‌ها، نصب قفل دیجیتال، استفاده از قفل ضد سرقت و … است. اگر ورودی‌های خانه را به‌خوبی ایمن کنید، در کنار سیستم‌های امنیتی می‌توانید با خیالی آسوده به مسافرت بروید. در صورتی که قفل‌های درب‌های خانه‌تان قدیمی یا خراب است، نسبت به تعویض قفل اقدام کنید. بهترین انتخاب برای جایگزینی، انواع قفل دیجیتال است که باعث افزایش امنیت خانه می‌شود.

نظر خود را ثبت کنید