5 راهکار افزایش امنیت ساختمان که بهتر است، بدانید؟

دسته بندی : ترفند های امنیتی
زمان مطالعه : 5 دقیقه

برخی از افراد هر بار که به خانه خود نزدیک می‌شوند؛ تصور می‌کنند که قرار است با خانه‌ای به هم ریخته و دزد زده روبرو شوند! از آنجا که جبران خسارات مادی و روحی این اتفاق برای هیچ کس آسان نیست؛ بهتر است قبل از بروز واقعه به فکر پیشگیری باشید و با افزایش امنیت ساختمان، جلوی این اتفاقات را بگیرید. اما برای این کار می‎توانید چه اقداماتی انجام دهید؟ بنابراین اگر همیشه با این معضل دست به گریبان هستید؛ این مطلب و راهکارهای ارائه شده در آن را از دست ندهید.

بهترین راه افزایش امنیت ساختمان کدام است؟

استفاده از نگهبان

یکی از روش‌های رایج برای افزایش ایمنی منزل، استفاده از نگهبان یا لابی من برای آپارتمان است. این افراد می‌توانند با کنترل ورود و خروج‌های مشکوک و جلوگیری از ورود افراد غریبه، مانع از بروز حوادث ناگهانی شوند. البته حضور نگهبان در خانه نمی‌تواند صد در صد از ورود سارقان به خانه جلوگیری کند و این روش باید در کنار سایر راهکارها مورد استفاده قرار بگیرد.

دوربین‌های مداربسته

دوربین‌ها با ثبت دقیق همه اتفاقات باعث می‌شوند که احتمال سرقت از منزل شما کاهش پیدا کند. البته بسیاری از سارقان با راهکارهای مخصوص خود، این مانع را دور می‌زنند و به همین دلیل نصب دوربین مداربسته هم نمی‌تواند به تنهایی مانع از ورود سارقان به خانه شود.

استفاده از قفل و دستگیره ضد سرقت

اگر می‌خواهید امنیت ساختمان به شکل قابل توجهی بالا برود؛ هیچ روشی بهتر از استفاده از قفل و دستگیره ضد سرقت پیدا نخواهید کرد. این قفل‌ها با استفاده از آلیاژهای مستحکم و با طی کردن مجموعه‌ای از فرایندهای پیشرفته ساخته می‌شوند و به همین دلیل بسیار محکم‌تر از قفل‌های عادی هستند.

از جدیدترین مدل قفل‌های ضد سرقت، می‌توان به قفل و دستگیره الکترونیکی اشاره کرد که بالاترین ضریب ایمنی را در بین انواع قفل‌ها دارند. این محصولات مثل قفل‌های مکانیکی، نیازی به کلید ندارند و برای باز شدن از سیستم‌های هوشمند مانند اثر انگشت، رمز، کارت و… استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده که تنها اعضای خانواده بتوانند وارد ساختمان شوند و امکان گم شدن و شکستن کلید دیگر وجود ندارد. علاوه بر افزایش امنیت ساختمان، این قفل‌ها امکانات بسیار زیاد دیگری هم دارند:

سیستم ضد شوک و اعلام حریق

یکی از روش‌هایی که توسط سارقان برای باز کردن قفل‌ها استفاده می‌شود؛ وارد کردن ولتاژ بسیار بالا به آنهاست. اما قفل ضد سرقت هوشمند مجهز به سیستم ضد شوک است که در برابر ولتاژ بالا مقاوم است. همچنین سنسور تشخیص دود نصب شده روی این قفل‌ها، در هنگام بروز واقعه، سیستم اعلام حریق را فعال خواهد کرد.

کنترل هوشمند سیستم امنیتی

قفل ضد سرقت هوشمند، بدون نیاز به کلید باز می‌شود. معمولا این قفل‌ها با استفاده از اثر انگشت، رمز یا کارت بازمی‌شوند. البته علاوه بر این موارد، قفل‌های هوشمند به تلفن همراه شما هم وصل می‌شوند و می‌توانید به کمک اپلیکیشن مخصوص، آنها را چک کنید. به دلیل اینکه قفل‌های دیجیتال نیازی به حمل کلید ندارند و امکان گم شدن یا شکستن کلید برای انها وجود ندارد؛ انواع سیستم های امنیت و حفاظتی هم از این قفل‌ها استفاده می‌کنند.

قفل ریموت دار برقی

قفل‌های برقی را می‌توان یک انقلاب در سیستم امنیت ساختمان به شمار آورد. اگر قفل‌های برقی ساخته نشده بودند؛ هنوز هم برای باز کردن درب ورودی آپارتمان یا درب پارکینگ باید از کلید و سیستم باز کردن دستی استفاده می‌کردید. استفاده از قفل ریموتی در پارکینگ‌ها به شما اجازه می‌دهد که بدون پیاده شدن از ماشین، درب را باز و بسته کنید. البته قفل ریموتی کاربردهای دیگری هم دارد. این قفل‌ها برای درب‌های چوبی، شیشه‌ای و فلزی به کار می‎‌روند به این روال که امکان اتنطیم ریموت بر روی انواع قفل دیجیتال مهیا است و به همین دلیل این قفل‌ها راحتی بیشتری را برای مخاطبان به همراه خواهند داشت.

قفل ریموت دار برای پارکینگ‌ها، اتاق‌های جلسات یا مدیر در شرکت‌ها، واحدهای اداری و تجاری و… به کار می‌رود. معمولا این مدل قفل برای باز شدن نیاز به برق دارند و برای استفاده از انها نیازی به استفاده از باتری نیست.

استفاده از قفل ضد سرقت برای درب‌های شیشه‌ای

بسیاری از مغازه‌ها، واحدهای تجاری و اداری و حتی برخی از خانه‌ها، از درب شیشه سکوریت استفاده می‌شود. این درب‌ها علاوه بر اینکه به مراجعان اجازه می‌دهند داخل واحد را ببینند؛ زیبایی بیشتری دارند. شیشه استفاده شده در این درب‌ها، سکوریت و مقاوم است؛ اما به تنهایی امنیت لازم را ندارد. بنابراین برای تامین امنیت محل کار یا خانه‌تان باید از قفل شیشه سکوریت استفاده کنید. این قفل‌ها به چند دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • قفل دستگیره‌ای درب شیشه‌ای
  • قفل قلبی درب شیشه‌ای
  • قفل شب بند
  • قفل پایین درب شیشه سکوریت
  • قفل کمری دستبندی

هر کدام از این قفل‌ها، مکانیزم‌های مختلفی دارند و شما باید با توجه به نیازتان و ویژگی‌های درب، قفل شیشه سکوریت مورد نظرتان را انتخاب کنید. یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید این مدل قفل به آنها توجه کنید؛ جنس و استحکام موادی است که در ساخت قفل به کار رفته‌اند. این قفل‌ها معمولا دو طرفه هستند و هم از داخل و هم خارج درب، می‌توانند قفل شوند. همچنین بسیاری از این قفل‌ها، نیازی به برشکاری و استفاده از فرز ندارند و بنابراین نصب آنها بسیار ساده و بدون زحمت است.

کلام آخر

همان طور که اشاره شد؛ راه‌های متنوعی برای افزایش امنیت ساختمان وجود دارد. اما هیچ کدام ازاین روش‌ها به اندازه استفاده از قفل دیجیتال کاربردی و تاثیرگذار نیست. قفل و دستگیره دیجیتال، ضریب ایمنی بسیار بالایی دارند؛ در مقابل شوک الکتریکی مقاومند و از طریق ریموت یا تلفن همراه از راه دور هم کنترل می‌شوند. شما برای افزایش ایمنی ساختمان خود از چه روشی استفاده می‌کنید؟؟

نظر خود را ثبت کنید