تقویت درب منزل و آپارتمان

دسته بندی : ترفند های امنیتی
زمان مطالعه :

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که بیشتر سارقان چگونه وارد منزل یا آپارتمان شما می‌شوند؟ پاسخ بسیار شک کننده است. طبق آمار بیشترین دزدی‌ها و ورود سارقان به منزل از طریق درب‌های ورودی صورت می‌گیرد. در واقع 65% از سرقت‌ها شامل یک مجرم است که توانسته امنیت درب ورودی را شکسته و وارد منزل شود.

ایمن سازی آپارتمان با نصب انواع سیستم امنیتی منزل برای شروع قدم مناسبی می‌باشد اما بهترین مکان برای شروع خط دفاعی منزل یعنی همان درب ورودی منزل است. استفاده از درب ضد سرقت، سنسورهای حرکتی، هشدارهای امنیتی و استفاده از قفل هوشمند می‌توانند در تقویت درب منزل و افزایش میزان امنیت ساختمان تاثیر گذار باشند. با کاداس همراه باشید تا بیشتر با این روش‌ها آشنا شوید.

آیا درب ورودی منزل به اندازه کافی قوی است؟

امروزه در بسیاری از منازل و آپارتمان‌ها دیده شده است که دربی که بر روی قسمت ورودی ساختمان نصب می‌شود، دربی متناسب برای درب‌های داخلی ساختمان است. این به چه معناست؟ یعنی درب ورودی ساختمان شامل یک روکش نازک با مرکزی توخالی می‌باشد که حتی قفل مناسبی نیز بر روی آن نصب نمی‌باشد. اگر قفل امنیتی مناسبی نیز بر روی درب نصب نمایید، ضعف این درب‌ها به راحتی برای سارقان مشخص است و با دستکاری کوچک وارد منزل خواهند شد. اما روش‌های مناسب برای تقویت درب منزل کدام است؟

روش‌های ایمن سازی درب آپارتمان

روش‌های متعددی برای افزایش امنیت و تقویت درب منزل وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

درب ضد سرقت، دیگر نگران شکسته شدن درب نباشید

همانطور که گفته شد، متاسفانه عدم وجود درب ورودی مناسب باعث آسیب‌های جبران ناپذیری برای صاحبان ملک شده است. برای تقویت درب ورودی منزل اولین قدم چک نمودن خود درب می‌باشد. چنانچه درصدد افزایش امنیت می‌باشید، درب ضد سرقت اولین گام را برای شما خواهد برداشت. درب ضد سرقت با داشتن بدنه فلزی مقاوم و 3 تا 5 زبانه که هنگام قفل کردن درب در چارچوب درب قرار می‌گیرد، احتمال سرقت را کاهش خواهد داد. حتی در برخی از موارد دیده شده که از درب ضد سرقت برای درب‌های داخلی نیز استفاده شده است تا امنیت ساختمان افزایش یابد.

قفل هوشمند، بهترین روش تقویت درب آپارتمان

بعد از نصب درب ضد سرقت دومین گام موثر در ایمن سازی آپارتمان توجه به قفل ضد سرقت نصب شده بر روی درب می‌باشد. ممکن است در حال حاضر قفلی بر روی درب داشته باشید که از نظر شما صلاحیت بالایی را دارد اما تنها با استفاده از کارت اعتباری و فشار وارد نمودن به درب، قفل درب باز شود. اگر در حال حاضر قفلی نامناسب بر روی درب قرار دارد در واقع شما هیچ کاری برای افزایش امنیت ساختمان انجام نداده‌اید.

در صورت تمایل به حفظ امنیت قفلی متناسب درب ورودی انتخاب کنید که حداکثر ایمنی را برای شما فراهم نماید. استفاده از قفل هوشمند یکی از بهترین روش‌هایی است که ساکنان منازل و آپارتمان از آن برای تقویت در منزل استفاده می‌نمایند. دستگیره درب اثر انگشتی یکی از انواع قفل هوشمند می‌باشد که امنیت بالایی را برای ساختمان شما به همراه خواهد داشت، زیرا احراز هویت بیومتریک یک روش کاملا منحصر به فرد و ایمن در شناسایی افراد می‌باشد.

تقویت صفحه فلزی چارچوب درب

بعد از رعایت دو روش بالا اهمیت و دقت به صفحه فلزی قرار گرفته بر روی چارچوب درب که زبانه‌های قفل درون آن قرار می‌گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است. مشکلی که با استریک پلیت برای شما به وجود می‌آید این است که در برخی موارد دیده شده است که سازندگان این صفحه فلزی از پیچ‌های کوتاهی استفاده می‌نمایند. متاسفانه در این مواقع وقتی سارق ضربه‌ی محکمی به درب وارد نماید حتی اگر قفل محکمی دارید، درب منزل شکسته خواهد شد.

در ابتدا طول پیچ‌های استفاده شده را بررسی نمایید، و پیچ‌های کوتاه را با پیچ‌های 7.5 سانتی‌متری جایگزین نمایید. اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که از قفل مکانیکی بر روی درب استفاده می‌کنید حتما استریک پلیت را چک نمایید و با تقویت آن امنیت درب ورودی را افزایش دهید.

 

ایمن سازی صحیح درهای شما سرمایه گذاری زمان، پول و انرژی است. در واقع تقویت درب منزل برای حفظ امنیت خانه شما ضروری است. این را در نظر بگیرید: هزینه احتمالی عدم ایمن سازی درب شما چقدر است؟

نظر خود را ثبت کنید