بالا بردن امنیت درب ضد سرقت

3 روش ساده برای بالا بردن امنیت درب ضد سرقت

دسته بندی : ترفند های امنیتی
زمان مطالعه :

با توجه به اهمیت امنیت ساختمان‌ها امروزه راه‌کارهای متعددی در جهت بالا بردن امنیت درب ضد سرقت شکل گرفته است. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از درب ضد سرقت برای افزایش امنیت خانه است. اما اگر درب ضد سرقت از امنیت مناسبی برخوردادر نباشد، هزینه انجام شده بیهوده خواهد بود.
همانطور که پیش‌تر گفته شد استفاده از درب ضد سرقت برای افزایش امنیت ساختمان‌های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای افزایش امنیت و آسایش بیشتر استفاده از قفل درب ضد سرقت هوشمند که در مدل‌های متنوعی در بازار موجود است، توصیه می‌شود.
در این مقاله به بررسی بهترین و ساده‌ترین راه‌کارها در جهت افزایش و بالابردن امنیت درب ضد سرقت خواهیم پرداخت:

قفل درب ضد سرقت

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت استفاده از قفلی متناسب و ضد سرقت می‌باشد که علاوه بر امنیت راحتی را نیز برای افراد فراهم نماید. همانطور که می‌دانید در حال حاضر دو نوع کلی قفل در بازار ایران موجود است که شامل قفل مکانیکی و قفل الکترونیکی است. قفل مکانیکی به قفل‌های قدیمی گفته می‌شود که امکان ورود به ساختمان را توسط کلید برای افراد مهیا می‌کند.

قفل الکترونیکی درب ضد سرقت در نوع متفاوتی ساخته و به بازار عرضه شده است. این نوع قفل‌ها ترکیبی از قفل‌های ضد سرقت و مکانیکی می‌باشد. در طراحی این قفل‌ها کلیدی برای مواقع ضروری تهیه شده که در هر زمانی بتوانید برای باز نمودن درب از آن استفاده کنید.
در کنار آن روش‌های متعدد دسترسی به ساختمان باعث به وجود آمدن انواع قفل هوشمند شده است. این قفل‌ها در چند دسته کلی تقسیم شده است که با نام‌های قفل اثر انگشتی درب، قفل کارتی، قفل رمزی و قفل ریموتی شناخته شده است. کارکرد هر کدام از آن‌ها با توجه به اسم آن کاملا مشخص است که این قفل‌ها علاوه بر امنیت، راحتی را نیز امکان پذیر کرده است.

صفحات فلزی قرارگیری قفل، نقش بسزایی در امنیت ایجاد خواهد کرد

اگر به دنبال افزایش امنیت و تقویت درب ورودی می‌باشید، توجه به صفحه فلزی که در چارچوب درب قرار دارد و قفل در آن قرار می‌گیرد، توجه کنید. معمولا ارتفاع این صفحات حداقل 10 سانتی متر است که با هرگونه ضربه‌ای شکسته نشود. همچنین توجه به پیچ‌هایی که بر روی این صفحه وجود دارد مهم است. تعویض پیچ‌های کوتاه قدیمی با پیچ بلند می‌تواند به مقاومت درب کمک نماید.

تقویت لولای درب قدیمی

اگر در ساختمانی زندگی می‌کنید که از بافتی قدیمی استفاده شده است، چک نمودن لولاهای اتصال درب اولین گام برای افزایش امنیت درب ورودی می‌باشد. در ساختمان‌های قدیمی از پیچ‌های 3 سانتی متری برای اتصال لولا به چارچوب استفاده می‌کنند که این پیچ‌ها از تحمل ضربه پایینی برخوردارند. هیچ راه حل عجیب غریبی وجود ندارد. تنها می بایست پیچ های داخل درب و قاب را با پیچ های 8.5 سانتی متری تعویض نمایید تا درب از مقاومت بهتری برخوردار شود.

نظر خود را ثبت کنید