بهترین برند دستگیره درب هوشمند

بهترین برند دستگیره درب هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : ۴ دقیقه

بهترین برند دستگیره درب هوشمند و انتخاب یک تولیدکننده، اصلاً کار آسانی نیست. دلیل این امر تنوع برندهای موجود در بازار و رقابت تنگاتنگ آنها است. به جز این مسئله، معیارهای هر فرد در هنگام خرید دستگیره دیجیتال متفاوت خواهد بود و ممکن است هر کس بنا به خواسته‌ها و نیازهای خود، تولیدکنندگان مختلفی را به‌عنوان بهترین برند معرفی کند.

اما در این میان، مواردی وجود دارد که توجه‌کردن به آنها باعث می‌شود تا انتخاب نهایی ساده‌تر شود و اکثر افراد بر روی یک برند خاص به اتفاق‌نظر برسند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی معیارهای مهم در انتخاب بهترین برند دستگیره درب هوشمند بپردازیم.

دستگیره هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

همه ما با دستگیره‌های معمولی درب آشنا هستیم و تجربه سال‌ها استفاده از آن را داریم. این دستگیره‌ها با استفاده از یک سیستم مکانیکی ساده و به کمک کلید، باز و بسته می‌شوند. از مشکلات بزرگ این مدل دستگیره‌ها می‌توان به امنیت پایین‌تر و سرقت راحت از طریق شکستن قفل یا کپی‌کردن کلید اشاره کرد.

دستگیره دیجیتال چیست

برخلاف مدل قبل، دستگیره دیجیتال از تکنولوژی الکترومکانیک بهره می‌برند. روش کار قفل دیجیتال به این صورت است که در ابتدا قسمت الکترونیکی قفل (صفحه رمزی، کارت مغناطیسی، اثر انگشت و …) دستور باز شدن را به بخش مکانیکی منتقل کرده و سپس فرایند باز یا بسته‌شدن درب انجام می‌شود.

معرفی انواع مدل‌های دستگیره درب هوشمند

قفل‌های الکترونیکی و دستگیره‌های هوشمند دارای طیف گسترده‌ای از دسترسی‌های مختلف هستند. در ادامه با برخی از مدل‌های رایج آن آشنا می‌شوید.

  • قفل دیجیتال رمزی: این مدل از دستگیره‌ دارای یک صفحه‌کلید لمسی یا دکمه‌ای است که کار با آن را بسیار ساده می‌کند. در دستگیره هوشمند رمزی، به‌راحتی می‌توان با درنظرگرفتن یک یا حتی چند رمز، فرایند باز و بسته‌شدن را انجام داد.
  • دستگیره کارتی: استفاده از دستگیره هوشمند کارتی نیز بسیار رایج است و بیشتر در مکان‌های پررفت‌وآمد مثل هتل، باشگاه، شرکت‌ها و … مورداستفاده قرار می‌گیرد. این مدل از دستگیره با استفاده از یک کارت مغناطیسی مخصوص باز می‌شود و می‌توان از طریق تنظیمات دستگیره، کارت‌ها و دسترسی‌های جدیدی را برای آن در نظر گرفت.
  • دستگیره‌های الکترونیک بیومتریکی: قفل‌های بیومتریکی ایمن‌ترین نوع دستگیره‌های دیجیتال هستند که تنها با تشخیص فرد ثبت شده در دستگاه، درب را باز خواهند کرد. دستگیره‌های بیومتریکی نیز دارای تنظیمات مختلفی هستند و می‌توان با تخصیص مشخصات بیومتریکی افراد (عنبیه، اثر انگشت و …) دسترسی‌هایی را برای آنها در نظر گرفت.
  • دستگیره‌های کنترل از راه دور و چندکاره: قفل‌ها و دستگیره‌های کنترل از راه دور می‌تواند هرکدام از مدل‌های قبل را شامل شود، اما با این تفاوت که دارای قابلیت کنترل از راه دور نیز هستند.  این مسئله به آن معناست که می‌توان به کمک اپلیکیشن مخصوص یا ریموت‌کنترل، از راه دور به مدیریت قفل دسترسی داشت و تمام ورود و خروج‌ها و تنظیمات دستگیره را بررسی کرد.

بعضی از دستگیره‌های هوشمند، دارای چند روش دسترسی در کنار هم هستند که به آنها مدل‌های چندکاره نیز گفته می‌شود.

انواع قفل درب چوبی

چه مواردی در شناخت بهترین برند دستگیره درب هوشمند از نظر ایمنی مؤثر هستند؟

پیش از آنکه به معرفی بهترین برند دستگیره درب هوشمند از نظر ایمنی بپردازیم، بهتر است تا عواملی که باعث برتری در ایمنی خواهند شد را مورد بررسی قرار دهیم. به‌طورکلی، چند ویژگی مهم وجود دارد که دستگیره‌های هوشمند بر اساس آنها امتیاز دریافت کرده و عنوان بهترین برند از نظر ایمنی را به خود اختصاص می‌دهند.

برخی از مهم‌ترین این دلایل عبارت‌اند از:

  • دارابودن سیستم ضد شوک
  • سیستم ضدسرقت
  • سیستم ضد هک
  • حساسیت بالا
  • سطح امنیت خوب
  • دسترسی‌های متنوع
  • و …

با دقت‌کردن به محصولات موجود در بازار، برندهای مختلفی را خواهید دید که در تولیدات خود به برخی از موارد اشاره شده، توجهی نکرده‌اند. استفاده از تکنولوژی‌های روز و افزودن قابلیت‌های امنیتی پیشرفته به قفل، نشان‌دهنده قدرت برند و توجه آن به جزئیات است. هرچقدر سطح امنیت قفل دیجیتال به‌واسطه این قابلیت‌ها افزایش پیدا کند، قابل‌اطمینان‌تر خواهند بود. با این شرایط طبیعتاً محبوبیت بیشتری را نیز در بازار به دست می‌آورند.

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین برند دستگیره درب هوشمند از نظر عملکرد چیست؟

هنگامی که از عملکرد نام برده می‌شود، همه افراد به دنبال معرفی برندهایی نظیر سامسونگ هستند. دلیل این موضوع قدیمی بودن این برند و پیشتازی آن در تولید دستگیره درب هوشمند بوده است.

برخلاف تصور عموم، در سال‌های گذشته برندهای زیادی وارد بازار شده‌ که معادلات را به‌کلی بر هم زده‌اند. در ادامه به برخی از ویژگی‌هایی که باعث برتری این برندها شده است، اشاره می‌کنیم.

بهترین مارک دستگیره درب دیجیتال

کیفیت ساخت و ظاهر

یکی از نکاتی که می‌تواند تأثیرات زیادی را بر روی عملکرد دستگیره دیجیتال داشته باشد، کیفیت قطعات به‌کاررفته و طراحی ظاهر آن است. شاید در نگاه اول این مسئله چندان مهم به نظر نرسد، اما قطعاً استفاده طولانی‌مدت از یک دستگیره درب هوشمند، کاملاً این مسئله را اثبات خواهد کرد.

بادقت به جزئیات در طراحی دستگیره‌های هوشمند، استفاده از آنها را برای همه افراد آسان می‌شود. در کنار این مسئله، قطعات باکیفیت و مرغوب باعث می‌شوند تا عمر دستگاه بیشتر شود و مشکلات مرتبط با قطعه را کمتر تجربه کنید.

قابلیت‌های متنوع

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که هرچقدر توجه یک برند به جزئیات بیشتر باشد، محصولات آنها نیز از امنیت و عملکرد بهتری برخوردار خواهند شد. سیستم ضدسرقت، قفل کودک، سیستم ضد شوک و … برخی از قابلیت‌هایی هستند که به دستگیره‌های دیجیتالی افزوده می‌شوند و کارایی آنها را افزایش می‌دهد.

مثلاً، دستگیره هوشمند اثر انگشتی این امکان را فراهم می‌کند تا امنیت یک فضا به بالاترین حالت ممکن برسد. با این ویژگی تنها افرادی که اثر انگشت آنها در دستگیره ثبت شده باشد قادر به ورود و خروج هستند.

بهترین قفل درب منزل

خدمات پس از فروش و پشتیبانی

پشتیبانی خرید و خدماتی که یک شرکت بعد از فروش محصولات خود ارائه می‌دهد، بسیار مهم است. برندهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که محصولات خود را به تمام جهان عرضه می‌کنند، اما گاهی خدمات آنها به‌خوبی محصولاتشان نیست. شرکت‌هایی که دارای نمایندگی‌های زیاد در سراسر جهان باشند و گارانتی‌های بسیار خوبی ارائه دهند، معمولاً از نظر خدمات پس از فروش بی‌رقیب هستند.

این مسئله حتی باید در مورد کشور ما نیز کامل صدق کند؛ چون تحریم و نبود نمایندگی مجاز، مانع از ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت معتبر می‌شود.

کلام آخر

در این نوشته سعی کردیم شما را با بهترین برند دستگیره درب هوشمند آشنا کنیم و به بررسی ویژگی‌های مهم و عملکرد آنها بپردازیم. کاملاً طبیعی است که با وجود تولیدکنندگان زیاد، انتخاب یک برند شایسته، روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. زیرا بسیاری از شرکت‌های نوظهور، با قدرت بیشتری وارد بازار شده‌اند و تولیدات آنها نیز باکیفیت و قابل‌اعتماد است. اما به دلیل ناشناخته بودن، استقبال زیادی از آنها نشده است.

هر فرد در انتخاب یک قفل دیجیتال، معیارهای مختلفی دارد. اما با درنظرگرفتن این موارد، قادر است تا بهترین برند دستگیره را انتخاب کرده و در نهایت از خرید خود رضایت کامل داشته باشد. در پایان خوشحال می‌شویم که نظر و تجربیات خود را در مورد این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید