بهترین سیستم امنیتی مناسب ادارات کدام‌اند؟

دسته بندی : ترفند های امنیتی
زمان مطالعه : 3 دقیقه

امروزه وسایل و تجهیزاتی که در ساختمان‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت بسیار بالایی دارند. به طوری که سارقان علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری را نیز زیر نظر دارند. بنابراین استفاده از سیستم‌های امنیتی مناسب برای ادارات می‌تواند در حفظ و نگهداری تجهیزات شما کمک فراوانی نماید.

علاوه بر اجناس و وسایل گران قیمت و ارزشمند، در سازمان‌ها تعداد زیادی اسناد هم وجود دارد که در صورت آسیب دیدن و یا دزدیده شدن آنها، کار مجموعه با تهدید جدی مواجه خواهد شد. برای این سازمان‌ها، هیچ راهکاری به اندازه استفاده از سیستم امنیتی مناسب ادارات، کارایی ندارد. به همین دلیل انتخاب بهترین سیستم امنیتی برای ادارات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه این مطلب با بهترین سیستم برای ادارات را خواهید شناخت.

روش‌های بالا بردن امنیت ادارات

در سازمان‌ها و مجموعه‌ها، وسایل و کالاهای ارزشمندی مانند سیستم‌های کامپیوتری، محصولات تولید شده و… وجود دارد. علاوه بر این کالاها، حفاظت از اسناد مهم و رسمی و یا اطلاعات و فرمول‌های خاص شرکت‌های تولید کننده هم اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که یکی از اولین قدم‌ها، انتخاب سیستم امنیتی مناسب ادارات است.

برای تامین امنیتی این مجموعه‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله:

دوربین‌های مدار بسته، کمک می‌کنند که به رفت و آمد تمامی افراد دسترسی داشته باشید و بتوانید حتی از خارج از شرکت هم عبور و مرور در قسمت‌های مختلف را چک کنید. همچنین به کمک حسگرهای حرکتی، اگر فردی در محل خاصی حضور یابد، سیستم هشدار فعال خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که هر دوی این روش‌ها، بیشتر جنبه هشدار دارند و صد در صد از بروز اتفاقات پیشگیری نخواهند کرد.

اما قفل هوشمند امکان ورود افراد به داخل ساختمان شما را سلب خواهد نمود. استفاده از این تکنولوژی در کنار دوربین مداربسته و دیگر سیستم‌های امنیتی و حفاظتی به بالا بردن امنیت ادارات کمک می‌کند و دیگر لازم نیست نگران از دست رفتن مدارک یا تجهیزات خود باشید.

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ بهترین سیستم امنیتی مناسب ادارات، سیستمی است که بتواند علاوه بر هشدار، از ورود افراد متفرقه به قسمت‌های مختلف شرکت جلوگیری کند. انواع قفل هوشمند به خوبی مانع از ورود افراد ناشناس به داخل قسمت‌های مختلف شرکت می‌شوند و به همین دلیل می‌توان قفل و دستگیره هوشمند را بهترین سیستم امنیتی مناسب ادارات دانست.

کدام مدل قفل هوشمند برای ادارات مناسب‌تر است؟

قفل‌های دیجیتال، انواع مختلفی دارند که در سیستم امنیتی مناسب ادارات هم از آنها استفاده می‌شود. البته ساختار این قفل‌ها چندان تفاوتی با هم ندارد و فرق اصلی آنها در نوع و روش باز شدن قفل است.

قفل کارتی

این قفل بیشترین کاربرد را در ادارات و حتی هتل‌ها دارد. قفل دیجیتال کارتی با کمک کارت باز می‌شوند و شما می‌توانید برای هر واحد، قفل مخصوص تهیه کنید و کارت آن را فقط در اختیار اعضای آن واحد قرار دهید. در طی سال‌ها، قفل کارتی کارایی خود را در تامین امنیت ادارات و واحدهای تجاری ثابت کرده است.

قفل اثر انگشتی یا بیومتریک

اثر انگشت هر فرد کاملا خاص و متمایز است و این قفل‌های دیجیتالی از همین موضوع برای تامین امنیت ادارات استفاده می‌کنند. قفل دیجیتال اثر انگشتی تنها با اثر انگشت افرادی که قبلا در سیستم ثبت شده‌اند باز می‌شود و فرد دیگری قادر به حضور در این محیط نخواهد بود. این قفل‌ها با توجه به وجود کرونا کم‌تر در ساختمان‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قفل رمزدار

در این قفل‌ها، یک صفحه کلید وجود دارد که افراد رمز را در آن وارد کرده و وارد اتاق می‌شوند. از آنجا که بهتر است رمز به صورت مرتب عوض شود؛ قفل دیجیتال رمزی برای نقاط پرتردد ادارات چندان کاربردی نیست و بیشتر برای قسمت‌هایی مانند دفتر مدیرعامل استفاده می‌شود.

کلام آخر
با توجه به نکاتی که گفته شد؛ به نظر می‎رسد قفل و دستگیره دیجیتال بیشترین تاثیر را در تامین امنیت ادارات خواهند داشت. اگر در جستجوی بهترین سیستم امنیتی مناسب ادارات هستید؛ بهتر است ابتدا مواردی مانند متراژ و بزرگی اداره، تعداد واحدها، اهمیت امنیت هر قسمت، میزان تردد و تعداد افراد هر واحد و همچنین بودجه‌ای که دارید را مشخص کنید و بر این اساس یکی از انواع قفل هوشمند که به آن اشاره شد را تهیه کنید. البته در کنار استفاده از سیستم امنیتی هوشمند، می‌توانید از دوربین مدار بسته یا حسگر حرکتی هم استفاده کنید تا واحد تجاری یا اداری شما امنیت بالاتری داشته باشد.

نظر خود را ثبت کنید