جلوگیری از سرقت با بهترین سیستم امنیتی مغازه و فروشگاه

دسته بندی : ترفند های امنیتی
زمان مطالعه : 4 دقیقه

در بسیاری از مغازه‌ها، اجناس گران قیمت یا مبلغ نقدی نگهداری می‌شود و همین مسئله، امنیت مغازه را تبدیل به یک اصل مهم برای ادامه حیات کسب و کار می‌کند. تقریبا تمامی مغازه دارها و صاحبان بیزینس، به دنبال روش‌هایی هستند که امنیت محل کار خود را بالاتر ببرند. در ادامه این مطلب با انواع سیستم امنیتی مغازه آشنا خواهید شد و پیشرفته‌ترین و بهترین نوع آن را خواهید شناخت.

انواع روش‌های بالا بردن امنیت مغازه

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ورود سارقان و حفظ امنیت اموال و کالاها در مغازه وجود دارد. برخی از این سیستم‌های امنیتی را با هم مرور خواهیم کرد:

سنسورهای حرکتی

برخی از سیستم‌های امنیتی مغازه، شامل آلارم و هشدار دزدی و سنسورهای حرکتی هستند. این سنسورها که معمولا در ورودی مغازه نصب می‌شوند؛ حرکت افراد را تشخیص داده و آن را به سیستم هشدار اعلام می‌کنند. به این ترتیب با صدای آلارم و هشدارهای امنیتی، شما متوجه ورود فرد غریبه به محل خواهید شد. این سیستم امنیتی تا حد خوبی در جلوگیری از دزدی موثر است.

دوربین مدار بسته

سال‌هاست که دوربین‌های مدار بسته به عنوان روشی برای تشخیص سارقان شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها معمولا در کنار درب ورودی یا داخل مغازه نصب می‌شوند و تمامی اتفاقات را ضبط خواهند کرد. شما می‌توانید از هر نقطه و در هر ساعت شبانه روز به تصاویر ضبط شده این دوربین‌ها دسترسی داشته باشید؛ اما نصب دوربین مدار بسته کمک چندانی به جلوگیری از سرقت نخواهد کرد. البته توصیه می‌شود حتما از دوربین مدار بسته در کنار یکی دیگر از سیستم‌های امنیتی استفاده کنید.

قفل الکترونیکی

استفاده از قفل دیجیتال برای درب ورودی یا سیف باکس‌های موجود در مغازه باعث افزایش امنیت مغازه خواهد شد. زیرا باز نمودن این قفل‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود و سارقان را با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد نمود. از این رو امروزه صاحبان مشاغل در جهت بالا بردن امنیت مغازه به استفاده از این قفل‌ها روی آورده‌اند.

بهترین سیستم امنیتی برای مغازه

همان طور که اشاره شد؛ روش‌های مختلفی برای تامین امنیت مغازه وجود دارد؛ اما هر کدام از آنها معایبی هم دارند. در میان روش‌های مختلفی که به آنها اشاره شد؛ بهترین سیستم امنیتی برای مغازه، استفاده از قفل اثر انگشتی یا سایر مدل‌های قفل دیجیتال است. اما چرا این قفل‌ها بهترین روش برای محافظت از مغازه و تامین امنیت آن هستند؟

جلوگیری از سرقت

انواع قفل دیجیتال، دارای یک بدنه مستحکم مشابه قفل‌های مکانیکی ضد سرقت هستند. اما علاوه بر این اسکلت محکم، از یک سیستم هوشمند برای تشخیص و ثبت ورود و خروج هم استفاده می‌کنند. قفل اثر انگشتی، قفل ریموتی، قفل کارتی یا رمزی و … از جمله مدل‌های قفل دیجیتال هستند که تنها در صورت استفاده از اثر انگشت ثبت شده، کارت یا رمز مخصوص باز می‌شوند.

این مسئله باعث می‌شود که دیگر نیازی به حمل دسته کلیدهای سنگین نداشته باشید. به این ترتیب دیگر نگران شکستن یا گم شدن کلیدها نخواهید بود. همچنین قفل‌های هوشمند از قابلیت‌های ضد ضربه، ضد شوک و ضد حریق استفاده می‌کنند که باعث می‌شود همه راه‌ها را به روی سارقان ببندند.

سیستم اعلام حریق

استفاده از سنسورهای تشخیص و اعلام حریق در قفل دیجیتال، باعث می‌شود که در صورت بروز نشانه‌هایی از جمله تجمع دود یا بالا رفتن دما، هشدار حریق فعال شده و شما فرصت کافی برای ترک منزل را در اختیار داشته باشید.

هوشمند سازی مراکز اداری و تجاری

با گسترش تکنولوژی و صنعت، تمامی جنبه‌های زندگی به سمت هوشمند شدن حرکت می‌کنند و وسایل خانه و محیط زندگی هم از این قاعده مستثنا نیستند. به غیر از خانه‌ها، چند سالی است که هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری هم محبوب شده‌اند. سیستم‌های مختلفی که برای هوشمند سازی این مراکز استفاده می‌شود؛ امنیت، دمای آسایش و تهویه و حتی روشنایی آنها را کنترل می‌کند.

در سیستم هوشمند امنیتی، از انواع قفل دیجیتال استفاده می‌شود؛ چرا که این قفل‌ها به پروتکل‌های هوشمند مانند زیگ بی متصل می‌شوند و می‌توانند با سایر سیستم‌ها از جمله روشنایی هوشمند ارتباط بگیرند. با اتصال این سیستم‌ها، مصرف انرژی و هدر رفت هزینه کاهش خواهد یافت. در محیط‌های بزرگی مانند مراکز تجاری و اداری، استفاده از این قابلیت می‌تواند منجر به صرفه جویی در هزینه‌ها تا میزان زیادی شود.

کلام آخر
برای تامین امنیت مغازه‌ها و مراکز اداری و تجاری، روش‌های مختلفی مثل استفاده از آلارم‌ها، سنسورهای حرکتی، دوربین مدار بسته و.. وجود دارد. اما ر میان این روش‌ها، بهترین راهکار استفاده ازانواع قفل دیجیتال است. قفل‌های دیجیتال مزایای بسیار زیادی دارند و احتمال دزدی و سرقت از محل کسب و کار را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

نظر خود را ثبت کنید