راهنمای خرید قفل اثر انگشتی

راهنمای خرید قفل اثر انگشتی و نکات مهمی که کسی به شما نمی‌گوید!

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : ۴ دقیقه

راهنمای خرید قفل اثر انگشتی به شما کمک می‌کند تا در هنگام انتخاب یک قفل بیومتریکی تمام جوانب مهم را در نظر بگیرید و خرید بهتری داشته باشید.

دلیل نیاز بودن به راهنما این است که قفل‌های هوشمند مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی دیگر دارای جزئیات زیادی هستند. اطلاع داشتن در مورد جزئیات این قفل‌ها نحوه عملکرد و معیارهای مهم در هنگام خرید، ریسک انتخاب محصولات غیراستاندارد را کاهش می‌دهد.

ما در راهنمای خرید قفل اثر انگشتی قصد داریم شما را به طور کامل با مزایا و نحوه کار این قفل‌ها آشنا کنیم و به بررسی ویژگی‌های مهم در هنگام انتخاب قفل اثر انگشتی بپردازیم.

اگر به‌تازگی قصد دارید تا برای منزل، شرکت برای خرید قفل اثر انگشتی اقدام کنید، لطفاً قبل از هر اقدامی تا انتهای این مقاله را بادقت بخوانید.

قفل اثر انگشتی چیست و در چه فضاهایی از آن استفاده می‌شود؟

قفل اثر انگشتی یک نسخه از قفل‌های بیومتریک هستند که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این قفل‌ها تنها با مشخصات هویتی افراد مثل اثر انگشت، اسکن عنبیه، تشخیص چهره و… فعال می‌شوند، به همین دلیل میزان امنیت محیط را به‌شدت افزایش می‌دهند.

قفل بیومتریک چیست؟

با به‌وجودآمدن قفل اثر انگشتی و سایر مدل‌های بیومتریکی، بسیاری از مشکلات افراد در ایجاد امنیت و مدیریت مکان حل شده است. زیرا این قفل‌ها نیازی به کلید مکانیکی ندارند، به همین دلیل دغدغه‌هایی همچون گم‌شدن کلید، سرقت و دسترسی راحت به قفل، تکثیر کلید برای اعضای خانواده و حمل‌ونقل دسته‌کلید را نیز نخواهند داشت.

درگذشته از این مدل قفل‌ها فقط برای مکان‌های حساس و امنیتی استفاده می‌شد، اما امروزه شاهد گسترش استفاده از قفل‌های اثر انگشتی در اتاق‌های شخصی، منازل، ساختمان‌های مسکونی یا تجاری و… هستیم.

به طور کل می‌توان گفت که کلیه قفل‌های دیجیتالی و به‌ویژه مدل اثر انگشتی، بسیار قابل‌اعتماد هستند و می‌توانند آرامش و امنیتِ چندین برابری را به شما هدیه کنند.

دقیقاً همین اعتماد و آرامش خیال است که این قفل‌ها را محبوب می‌کند.

عملکرد اصلی قفل اثر انگشتی چیست و چگونه کار می‌کند؟

این مدل از قفل‌ها دارای یک صفحه مخصوص هستند که محلی برای قرارگیری انگشت و اسکن آن است. با اسکن‌کردن انگشت، دستگاه هویت فرد را بررسی می‌کند و اگر مشخصات او از قبل درون دستگاه تعریف شده باشد، درب را باز خواهد کرد.

در قفل اثر انگشتی می‌توان مشخصات افراد مختلفی را ثبت کرد که البته این موضوع به خواست شما و تنها از طریق تنظیمات مدیریتی آن امکان‌پذیر است.

پس از ثبت مشخصات تنها افرادی که اجازه دسترسی دارند، قادر هستند با اثر انگشت خود درب را باز کنند. در غیر این صورت هیچ‌گونه مجوز ورودی به افراد غیرمجاز داده نمی‌شود.

عملکرد اصلی قفل اثر انگشتی چیست

قفل‌های بیومتریکی از تکنولوژی الکترومکانیک بهره می‌برند. یعنی پس از اسکن و تشخیص هویت فرد، یک پیام الکترونیکی (دستور بازشدن درب) از بخش مرکزی دستگاه به قسمت مکانیکی ارسال می‌شود و درب را باز می‌کند.

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از قفل اثر انگشتی در مکان‌های مختلف

استفاده از این قفل‌ها مزایای بی‌شماری را برای مصرف‌کنندگان یا کاربران خود به دنبال دارد.

برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند اند از:

  • به‌وجودآوردن امنیت فوق‌العاده برای محیط
  • نیازنداشتن به کلید و هیچ‌گونه لوازم جانبی دیگر مثل کارت و …
  • استفاده بسیار راحت برای همه افراد با هر میزان سن و سواد
  • ظاهر زیبا و مدرن که با دیزاین‌های متنوع همخوانی دارد
  • مدیریت آسان قفل و ایجاد دسترسی برای افراد مختلف
  • نصب و راه‌اندازی ساده بدون هیچ‌گونه خرابی یا تعویض درب در اکثر مدل‌ها
  • و …

راهنمای خرید بهترین قفل اثر انگشتی

در بخش‌های قبلی مقاله با قفل اثر انگشتی و نحوه عملکرد آن آشنا شدید و حالا اطلاعات خوبی در مورد این قفل‌ها دارید. تنوع این محصولات در بازار و قابلیت‌های مختلف آنها باعث شده که خرید یک قفل دشوار شده و افراد دچار سردرگمی و گمراهی شوند.

در ادامه این بخش معیارها و نکات مهمی را مطرح می‌کنیم که با آنها قادر خواهید بود قفل اثر انگشتی مناسب خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید بهترین قفل اثر انگشتی

برخی از این نکات شامل موارد زیر هستند.

طراحی ظاهری و رابط کاربری

کاملاً طبیعی است اگر اولین معیار هر فرد در انتخاب قفل دیجیتال ظاهر آن باشد. به‌طورکلی، اکثر قفل‌های دیجیتالی دارای طراحی‌های منحصربه‌فرد و زیبا هستند. برندها سعی می‌کنند محصولات متنوعی را مطابق با دیزاین و طراحی‌های مختلف تولید کنند تا دامنه مشتریان آنها افزایش یابد.

بنابراین، شما نیز باید باتوجه‌به طراحی محیط و حتی درب موردنظر، یکی از انواع قفل‌های دیجیتالی را انتخاب کنید. مسائل دیگری مانند رابط کاربری (شیوه استفاده از قفل)، سهولت استفاده از دستگاه و… نیز می‌توانند تأثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشند.

سعی کنید در انتخاب اولیه خود حتماً مکان موردنظر، میزان استفاده از دستگاه و حتی سهولت استفاده از آن برای افراد مختلف را در نظر بگیرید.

درنظرگرفتن امکانات و قابلیت‌های قفل

امروزه شاهد قفل‌های دیجیتالی مختلفی هستیم که بر روی هرکدام از آنها قابلیت و امکانات مختلفی قرار داده شده است. عموم مردم همیشه نسبت به محصولات جدید با آپشن‌های بی‌شمار هیجان‌زده می‌شوند و دوست دارند تا این محصولات را خریداری کنند.

تولیدکنندگان انواع قفل دیجیتال نیز با تحقیق بازار کاملاً به این موضوع واقف هستند و سعی می‌کنند تا مدام محصولات جدید خود را پر آپشن‌ بسازند. بسیاری از این امکانات جذاب و وسوسه‌کننده شاید هیچ‌گاه به درد شما نخورند و اصلاً کارایی خاصی نداشته باشند.

قفل دیجیتال چیست

روش درست در انتخاب قفل اثر انگشتی این است که ابتدا خواسته‌های خود را یادداشت کنید و طبق اهمیت آنها را اولویت‌بندی کنید.

به این صورت شما قادر هستید یک قفل دیجیتال مناسب با امکانات کمتر و البته کاملاً کاربردی خریداری کنید. نکته مهم دقیقاً اینجاست که دیگر مجبور نخواهید بود هزینه زیادی را بابت قابلیت‌هایی که ممکن است هیچ‌گاه از آن بهره نبرید، صرف کنید.

داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش

کاملاً معقولانه است که انتخاب برند معروف یکی از مهم‌ترین بخش‌های خرید قفل دیجیتال باشد، اما قطعاً همه چیز نخواهد بود.

همه قفل‌های دیجیتالی نیاز به نصب و راه‌اندازی توسط افراد متخصص دارند. به جز این موضوع آموزش استفاده از قفل، تعمیرات و تأمین قطعه نیز باید توسط مراکز معتبر انجام شود تا از اورجینال بودن تجهیزات و آَشنا بودن تعمیرکار با قفل مطمئن باشیم.

حتی اگر قفل موردنظر شما از یک برند خوب خریداری شود؛ اما فاقد نمایندگی معتبر، ضمانت و خدمات نباشد، قطعاً با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو خواهید شد. سعی کنید سراغ برندهایی بروید که علاوه بر کیفیت بالا و سابقه درخشان، این مزایا را نیز برای شما فراهم کرده باشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را به طور کامل با قفل اثر انگشتی، روش کار و معیارهای مهم در هنگام خرید آن آشنا کنیم. کاملاً طبیعی است اگر با مشاهده محصولات و برندهای مختلف، سردرگم شده باشید. زیرا این حجم از تولیدات و امکانات واقعاً هر فردی را دچار شک و تردید می‌کند.

با استفاده از راهنمای خرید قفل اثر انگشتی شما قادر خواهید بود با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید و انتخاب بهتری داشته باشید. در این نوشته به نکات مهمی پرداخته شد که بیش از قابلیت‌های متنوع در تبلیغات اهمیت دارند. بر همین اساس، توجه به این نکات می‌تواند مسیر خرید شما را هموار کند و رضایت از خرید را برای شما به ارمغان بیاورد.

در پایان خوشحال می‌شویم اگر سؤالات و تجربیات مرتبط خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید