نحوه نصب قفل شیشه سکوریت

نحوه نصب قفل شیشه سکوریت چگونه است؟

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه نصب قفل شیشه سکوریت و انتخاب مدل مناسب برای این درب‌ها یکی از دغدغه‌های بزرگ طرف‌داران شیشه‌های سکوریت است. درب‌های شیشه سکوریت به دلیل شفافیت، نشان‌دادن آلودگی و واضح بودن دو طرف درب برای بسیاری از مشاغل مناسب است.

دقیقاً به همین دلیل این مدل درب در کارخانه، مجتمع‌های اداری و درمانی، فروشگاه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، آزمایشگاه‌ها و بسیاری از فضاهای دیگر استفاده می‌شود.

موضوع مهمی که می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب افراد بگذارد، تأمین امنیت درب‌های سکوریت است. قفل‌های مکانیکی ساده برای این درب‌ها معمولاً کیفیت پایینی دارند و به‌خوبی نمی‌توانند امنیت محیط را تامین کنند.

از همین رو ما قصد داریم در این مقاله شما را با قفل‌های ایمن برای این درب‌ها آشنا کنیم و به معرفی نحوه نصب قفل شیشه سکوریت بپردازیم.

آشنایی با انواع قفل شیشه سکوریت

اگر از ساختار قفل‌های مخصوص درب شیشه‌ای بگذریم، امروزه مدل‌های زیادی از انواع قفل شیشه سکوریت به وجود آمده که از ایمنی و قابلیت‌های بسیار زیادی نسبت به مدل‌های ساده برخوردار هستند. به‌طوری‌که می‌توانند امنیت هر مکانی را در بالاترین سطح ممکن نگه دارند.

آشنایی با انواع قفل های شیشه ای

برخی از این مدل‌ها عبارت‌اند از.

قفل شیشه سکوریت رمزی: این مدل قفل از روش دسترسی پین کد بهره می‌برد و برای بازشدن به یک رمز عبور معتبر نیاز دارد. در مدل‌های پیشرفته‌تر امکاناتی نظیر ساخت رمز یکبار مصرف، رمز شرطی و… وجود دارد.

دستگیره و قفل‌های کارتی: مدل‌های کارت عملیات باز و بستن درب را به کمک یک کارت مغناطیسی مخصوص انجام می‌دهند. برای داشتن اجازه ورود حتماً باید کارت فرد در حافظه قفل ثبت شده باشد.

قفل دیجیتال بیومتریکی: ایمن‌ترین مدل از قفل‌های الکترونیک مدل‌های بیومتریکی هستند. این قفل‌ها فقط از طریق اسکن هویت افراد مثل اثر انگشت، چهره، عنبیه و… به افراد اجازه ورود می‌دهند، البته اگر مشخصات آنها از قبل ثبت شده باشد.

مدل‌های کنترل از راه دور و چندکاره: قفل‌های چندکاره،ترکیبی از چند نوع دسترسی مختلف هستند و هم زمان از دو یا چند روش پشتیبانی می‌کنند. در برخی از موارد در کنار یک روش، دسترسی قابلیت کنترل از راه دور نیز قرار می‌گیرد که اجازه می‌دهد به کمک اپلیکیشن مخصوص و تلفن همراه، تمامی تنظیمات قفل را مدیریت کنید.

قفل‌های مکانیکی ساده: همان قفل‌های ساده‌ای هستند که با استفاده از کلید کار خود را انجام می‌دهد. این قفل‌ها در مدل‌های مختلف دوتکه، سقفی، زمینی و دیواری موجود است. اما هیچ قابلیت و امکانات اضافه‌ای ندارد.

نحوه نصب قفل دیجیتال شیشه سکوریت

ساختار شیشه سکوریت به‌گونه‌ای است که ایجاد هرگونه منفذ یا سوراخ حتماً باید در کارخانه صورت بگیرد. در غیر این صورت به‌محض برخورد مته یا اره، کل شیشه خرد می‌شود و به‌صورت قطعات کوچک مربعی، فرومی‌ریزد.

در برخی مواقع کارخانه‌ها، سوراخ‌هایی را بر اساس قفل‌های موجود در بازار ایجاد می‌کنند که دیگر نیازی به سفارشی‌سازی نباشد.

قفل‌هایی در بازار وجود دارند که بدون هیچ تغییراتی بر روی درب‌های ازپیش‌ساخته شده نصب می‌شوند. حتی برخی از آنها اصلاً نیاز به سوراخ‌کاری هم ندارند.

نحوه نصب قفل دیجیتال شیشه ای سکوریتی

باتوجه‌به این توضیحات، برای نصب قفل روی درب شیشه‌ای حتماً باید طبق مراحل زیر پیش بروید تا دچار هیچ مشکلی نشوید.

گام اول: انتخاب نوع قفل موردنظر

زمانی که قصد داشته باشید برای نخستین‌بار فضایی را به درب سکوریت مجهز کنید، در ابتدا بهتر است راجع به قفل موردنظر خود اطلاعاتی را به دست بیاورید.

همان‌طور که اشاره شد، قفل‌های مخصوص شیشه سکوریت دارای مدل‌های گوناگونی هستند. هر کدام از آنها برای شکل‌های مختلفی از درب شیشه‌ای (کشویی، دوطرفه و یک‌تکه) ساخته شده‌اند.

به جز این موضوع ممکن است بر اساس حساسیت محیط یا حتی میزان تردد، نیاز به نوع خاصی از قفل داشته باشید. بنابراین قبل از هر چیز راجع به خواسته و نیازهای خود خوب فکر کنید و قفل دیجیتالی موردنظر را انتخاب کنید.

نکته: اگر محیط شما از قبل دارای درب شیشه‌ای بوده و تنها قصد تغییر قفل آن را دارید، به‌ناچار باید دنبال قفلی بگردید که با سوراخ‌ها و منافذ اعمال شده بر روی درب مطابقت داشته باشد.

گام دوم: گزارش مدل قفل به سازنده

دومین مرحله برای نصب قفل روی درب شیشه‌ای، گزارش مدل قفل به سازنده سکوریت است. درصورتی‌که تصمیم شما سفارش درب شیشه‌ای جدید باشد، پس از انتخاب قفل می‌توانید مدل موردنظر خود را به سازنده درب گزارش دهید تا بر اساس آن فضای موردنیاز برای نصب قفل را ایجاد کند.

بار دیگر تکرار می‌کنیم که مدل‌های زیادی مثل قفل رمزی و… در بازار وجود دارند که نیاز به هیچ‌گونه تغییر در ساختار درب نخواهند داشت و حتی بدون سوراخ هم نصب می‌شوند.

اما اگر مدل خاصی مدنظر شما باشد، می‌توانید قبل از ساخته‌شدن درب به تولیدکننده اطلاع دهید.

مراحل نصب قفل دیجیتال شیشه سکوریت

گام سوم: نصب قفل روی درب شیشه‌ای (اتصال قفل )

پس از انتخاب قفل و سفارش درب سکوریت، زمان نصب قفل فرامی‌رسد. بهتر است بدانید که انواع قفل‌های دیجیتالی نظیر قفل درب اثر انگشتی، جزئیات پیچیده‌ای دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که فرایند نصب توسط فرد متخصص و باتجربه انجام شود.

معمولاً در این مرحله، ساختار داخلی قفل مثل مغزی و… در محل موردنظر نصب می‌شود و سپس بدنه محافظ بر روی آن قرار می‌گیرد.

قفل‌های الکترونیکی دارای قطعات جداگانه هستند که به ترتیب بر روی‌هم سوار می‌شوند. اگر خودتان می‌خواهید فرایند نصب را انجام دهید، حتماً قدم‌به‌قدم طبق دفترچه راهنما پیش بروید.

گام چهارم: راه‌اندازی و تست‌کردن قفل

برخلاف مدل‌های مکانیکی، قفل‌های دیجیتال نیاز به راه‌اندازی و تست دارند. این مرحله کمک می‌کند تا تنظیمات قفل به‌خوبی انجام شود و بدون هیچ‌گونه اختلال فعالیت خود را انجام دهد.

به‌عنوان‌مثال اگر دستگیره کارتی را برای درب خود انتخاب کرده باشید، در این گام باید از همگام‌سازی کارت مغناطیسی با قفل و عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

با نصب قفل توسط افراد ماهر و متخصص، حتماً اطلاعات و آموزش‌هایی را در خصوص نحوه عملکرد قفل، ایجاد تغییرات در تنظیمات و سایر مواردی این‌چنینی به دست خواهید آورد.

پس از چند بار تست قفل و اطمینان از صحت عملکرد آن، مراحل نصب قفل روی درب شیشه‌ای به پایان می‌رسد. حالا قفل شما به طور کامل آماده استفاده و بهره‌برداری است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه نصب قفل شیشه سکوریت آشنا کنیم و به معرفی برخی از محبوب‌ترین قفل‌های مخصوص درب سکوریت بپردازیم. به‌خاطر داشته باشید که هدف اصلی ما از نصب هرگونه دستگیره و قفل، امن کردن محیط و محافظ از اموال، اطلاعات و… است.

اگر انتخاب قفل و نحوه نصب آن بر روی درب به‌درستی انجام نشود، هیچ تضمینی هم بابت امنیت محیط وجود نخواهد داشت.

درصورتی‌که برای نصب قفل بر روی درب شیشه‌ای از تجربه کافی برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان از درستی کار، انجام این فرایند را به افراد متخصص بسپارید.

در پایان می‌توانید سؤالات یا تجربیات خود را درباره نحوه نصب قفل شیشه سکوریت در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

نظر خود را ثبت کنید