نصب قفل درب ضد سرقت بر روی دربهای معمولی

دسته بندی : آموزش و دانستنی‌ها
زمان مطالعه : 4 دقیقه

اگر خانه‌ای که در ان زندگی می‌کنید دارای امنیت کافی نباشد؛ شب هنگام که می‌خوابید یا وقتی که منزل را ترک می‌کنید؛ ترس و نگرانی همراه شما خواهد بود. به همین دلیل باید از اقدامات امنیتی مانند استفاده از درب و قفل ضد سرقت کمک بگیرید. البته استفاده از سیستم‌های امنیتی مانند نصب دوربین مدار بسته یا آلارم‌ها، در صورتی که درب منزل استحکام و امنیت کافی را نداشته باشد؛ کافی نیست.

برای جلوگیری از ورود سارقان و افراد غریبه به داخل ساختمان، می‌توانید از درب‌های ضد سرقت استفاده کنید یا اینکه به سراغ نصب قفل درب ضد سرقت بر روی درب‌های معمولی بروید که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی‌ترین روش‌های ورود سارقان به داخل خانه؛ درب ورودی ساختمان است. به همین دلیل مهم‌ترین راهکار کاهش سرقت و افزایش امنیت ساختمان، تقویت درب منزل است. برای تقویت درب منزل شما می‌توانید از روش‌های مختلف و متنوعی مانند تعویض درب، استفاده از قفل دیجیتال، نصب دوربین مدار بسته، نرده آهنی و یا میله‌ها و زنجیرهای امنیتی پشت درب استفاده کنید. البته با توجه به میزان امنیتی که هر کدام فراهم می‌کنند و هزینه آنها، به نظر می‌رسد استفاده از قفل و درب ضد سرقت بهترین راهکار است.

همان طور که اشاره شد یکی از راهکارهای افزایش امنیت، استفاده از درب ضد سرقت است. برای تبدیل درب معمولی به ضد سرقت کافی است کارشناس مربوطه، درب و چهارچوب ان را اندازه گیری کند تا دری متناسب برای شما ساخته شود. معمولا نصب درب ضد سرقت کار سختی نیست، چرا که اگر اندازه آن کوچک‌تر از چهارچوب باشد؛ با استفاده از زبانه و اگر بزرگ‌تر از چهارچوب باشد، با برش می‌توان درب را نصب کرد و نیازی به تخریب چهارچوب نیست. البته اگر تفاوت عرض در و چهارچوب زیاد باشد؛ ممکن است مجبور به نصب چهارچوب جدید شوید.

ویژگی‌های قفل درب ضد سرقت

قفل‌های درب ضد سرقت، در چند ویژگی با قفل‌های معمولی تفاوت دارند. اولین تفاوت آنها، در تعداد زبانه‌های قفل ضد سرقت است. بیشتر بودن تعداد زبانه‌ها و متنوع بودن جهت‌های انها، باعث می‌شود که قفل به درب و چهارچوب محکم‌تر چفت شود و نتوان به راحتی آن را باز کرد.

ویژگی دیگر قفل ضد سرقت، در جنس و نحوه ساخت آن است. این قفل‌ها از بهترین و مستحکم‌ترین آلیاژها ساخته می‌شوند و به همین علت در برابر ضربه، شکستن و حتی بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی مقاومت نشان می‎دهند.

نصب قفل ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت، دارای چند لایه بیشتر از درب‌های معمولی هستند و هسته مرکزی آنها باعث می‌شود که مقاومت بیشتری در برابر ضربه داشته باشند. اما با نصب قفل ضد سرقت روی درب معمولی، می‌توان امنیت این درب را هم تا حد زیادی بالا برد. برای نصب این قفل‌ها، باید به چند مورد توجه داشته باشید:

  1. بودجه‌ مورد نظرتان را مشخص کنید.
  2. خواسته‌ها و نیازتان را به طور واضح بشناسید و بر آن اساس، قفل را انتخاب کنید.
  3. جنس درب می‌تواند انتخاب‌های شما را محدود کند و تنها بتوانید از یک یا چند برند قفل ضد سرقت استفاده کنید.

بهتر است پس از انتخاب و خرید قفل، نصب آن را به فرد حرفه‌ای بسپارید تا امنیت خانه شما بالاتر برود. البته نصب قفل درب ضد سرقت نیازی به تریب و بنایی ندارد و به سرعت انجام می‌گیرد.

انواع قفل های درب ضد سرقت

قفل‌های درب ضد سرقت، انواع بسیار زیاد و متنوعی دارند و به همین دلیل انتخاب از میان آنها کار ساده‌ای نیست. اما با شناخت و آشنایی با کاربرد و ویژگی‌های هر کدام، راحت‌تر می‌توانید در این باره تصمیم‌گیری کنید. قفل مکانیکی و قفل دیجیتال، از انواع قفل درب ضد سرقت هستد.

قفل‌های دیجیتال یا هوشمند، از نظر ساختار و تعداد زبانه‌ها، مشابه قفل‌های مکانیکی هستند. اما علاوه بر اسکلت مقاوم، یک محرک دیجیتال یا هوشمند هم به آنها اضافه شده است. این محرک دیجیتال، عامل شناسایی افراد مجاز برای ورود است و ممکن است از نوع بیومتریک (اثر انگشت)، رمز یا کارت باشد. در بسیاری از ساختمان‌ها به جای قفل دیجیتال، از دستگیره دیجیتال استفاده می‌شود که از نظر کارکرد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

ویژگی‌های قفل ضد سرقت هوشمند

اما چرا قفل‌های دیجیتال محبوبیت بالاتری نسبت به قفل‌های مکانیکی دارند؟ در ادامه چند ویژگی و مزیت مهم و کاربردی قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند را با هم بررسی می‌کنیم.

امنیت بالاتر

دستگیره‌های دیجیتال، امنیت بالاتری نسبت به قفل‌های مکانیکی دارند. از انجا که این قفل‌ها نیازی به کلید ندارند؛ احتمال دزدی و کپی کردن کلید هم از بین می‌رود و به همین دلیل تنها افرادی که اثر انگشت آنها ثبت شده می‌توانند دستگیره دیجیتال اثر انگشتی را باز کنند یا از طریق رمز و کارت وارد خانه شوند.

استفاده از تکنولوژی‌های روز

قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند از تکنولوژی‌های کاربردی استفاده می‌کنند. یکی از این تکنولوژی‌ها، قفل کودک است که باعث می‌شود افراد از داخل خانه نتوانند درب را باز کنند. همچنین اگر از دستگیره دیجیتال رمزی استفاده می‌کنید؛ امکان استفاده از قابلیت تابع خیالی را هم دارید. به این ترتیب می‌توانید اول و آخر رمز، اعداد تصادفی وارد کنید تا افراد کنار شما متوجه رمز اصلی نشوند.

امکان کنترل از راه دور

قفل‌ها و دستگیره‌های دیجیتال به پروتکل‌های هوشمند سازی خانه متصل می‌شوند و به این روش می‌توان انها را به سیستم روشنایی هوشمند یا سایر سیستم‌ها متصل کرد. همچنین امکان باز و قفل کردن انواع قفل‌ها و دستگیره‌های دیجیتال از جمله دستگیره دیجیتال کارتی با کمک تلفن همراه و از راه دور وجود دارد.

کلام آخر
از میان روش‌های متنوعی که برای تقویت درب منزل و بالا بردن امنیت ساختمان وجود دارد، هیچ کدام به اندازه نصب قفل درب ضد سرقت بر روی دربهای معمولی موثر نیستند. قفل مکانیکی و قفل دیجیتال، از انواع قفل درب ضد سرقت هستند که هر دو اسکلت محکم و تعداد زبانه زیادی دارند. اما قفل و دستگیره دیجیتال، علاوه بر امنیت بالاتر، دارای امکانات بیشتری از جمله سیستم‌های ضد ضربه، ضد شوک، کنترل از راه دور و… هم هستند و به راحتی روی درب‌های معمولی هم نصب می‌شوند.

نظر خود را ثبت کنید