بهترین مکان مناسب برای قرار دادن گاوصندوق

معرفی بهترین مکان مناسب برای قرار دادن گاوصندوق + نکات مهم

دسته بندی : ترفند های امنیتی
زمان مطالعه : ۴ دقیقه

مکان مناسب برای قرار دادن گاوصندوق جزو مواردی به شما می‌رود که حتی قبل از خرید باید به آن فکر کرد. این موضوع ممکن است بر اساس شرایط مختلفی مثل، نوع مکان، شرایط محیطی، ابعاد گاوصندوق، جنس و حتی وزن آن متغیر باشد.

برخی افراد به دلیل نگهداری از اشیا قیمتی یا مدارک باارزش، ناچار هستند تا از انواع گاوصندوق یا حتی سیف باکس استفاده کنند. این تصمیم کمک می‌کند تا حتی با وجود شرایط نامساعد جامعه و بالارفتن آمار سرقت، توانایی مراقبت از لوازم ارزشمند خود را داشته باشند.

نکته‌ای که می‌تواند احتمال بروز اتفاقاتی ازاین‌قبیل را کاهش دهد، توجه به مکان نصب گاوصندوق یا سیف باکس است. در این مقاله قصد داریم شما را با چند مکان مناسب برای قرار دادن گاوصندوق آشنا کنیم.

اگر به‌تازگی تمایل به خرید و نصب انواع گاوصندوق دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا انتهای این مقاله را بادقت بخوانید.

آشنایی با انواع جعبه‌های ایمن و نگهدارنده

همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره شد، مکان نصب گاوصندوق بسته به عوامل مختلفی قابل‌تغییر است. اما نکته‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد، نوع جعبه نگهدارنده شماست. به طور معمول عموم مردم همه جعبه‌های ایمنی را با نام گاوصندوق می‌شناسند. درصورتی‌که این مسئله اشتباه است.

مزایای استفاده از سیف باکس

جعبه‌های نگهدارنده به دودسته گاوصندوق و سیف باکس تقسیم می‌شوند که تفاوت‌هایی در نحوه ساخت و حتی عملکرد آنها وجود دارد.

معرفی گاوصندوق و عملکرد آن

گاوصندوق یک جعبه فلزی بسیار قوی است که برای نگهداری از اشیا باارزش و قیمتی از آن استفاده می‌شود. گاوصندوق‌ها معمولاً دارای جداره‌های بسیار قوی هستند و عمدتاً از فولاد ساخته می‌شوند.

معرفی گاوصندوق و عملکرد آن

این مکعب‌های ایمن توانایی تحمل ضربات شدید، حرارت زیاد و… را دارند. گاوصندوق‌ها در سایزهای مختلفی موجود هستند، اما بیشتر ابعاد متوسط و بزرگ را در بر می‌گیرند.

قفل‌هایی که برای گاوصندوق‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، بسیار متنوع است و طیف گستره‌ای از قفل الکترونیکی رمزی، زمان‌دار، مکانیکی و… را شامل می‌شود.

سیف باکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بر خلاف گاوصندوق، سیف باکس‌ها جعبه‌هایی کوچک و سبک هستند. بدنه این محصولات به ضخامت گاوصندوق نیست و معمولاً از ورق‌های فلزی و نازک‌تر ساخته می‌شوند.

قفل در نظر گرفته شده برای سیف باکس‌ها در اکثر موارد دیجیتالی و اثر انگشتی است. این مدل قفل‌ها امنیت بسیار زیادی دارند و به‌خوبی قادرند از لوازم شما محافظت کنند.

تنها مشکل سیف باکس‌ها کوچکی و قابل‌حمل بودن آن است که با قراردادن آن در مکان مناسب و ثابت‌شدن با پیچ داخلی، قابل‌حل است.از سیف باکس می‌توان در فضاهای مختلفی مثل هتل، منزل، اتاق شخصی، محیط کار و… استفاده کرد و طبیعتاً محل قرارگیری آن باتوجه‌به محیط، متفاوت خواهد بود.

سیف باکس چیست

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن گاوصندوق کجاست؟

در این بخش تعدادی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن گاوصندوق در منزل یا محیط کار را به شما معرفی می‌کنیم.

1.کف ساختمان یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن گاوصندوق

کاملاً طبیعی است که ایده کف ساختمان در همه منازل شدنی نیست و فقط می‌توان در سازه‌های ویلایی و غیر آپارتمانی از آن بهره برد.

این ایده بیشتر مناسب کسانی است که کمتر از گاوصندوق خود استفاده می‌کنند و به‌صورت روزانه به آن نیاز نخواهند داشت.

با ایجاد حفره در کف ساختمان و چهارچوب سازی می‌توان فضایی مناسب برای نگهداری از گاوصندوق را به وجود آورد. پوشاندن کف می‌تواند با کمک دریچه، موزاییک، کاشی و در نهایت فرش اتفاق بیفتد که به‌ندرت کسی متوجه آن خواهد شد.

قرار دادن گاوصندوق کف ساختمان

دقت داشته باشید که در صورت انتخاب این گزینه حتماً گاوصندوق شما باید ضد آب باشد. البته لازم به ذکر است که ایده کف ساختمان برای مناطق مرطوب و سیل‌خیز زیاد مناسب نیست و بهتر است کمی بیشتر راجع به آن فکر کنید.

2.درون کمد یا فضاهای مشابه به آن

یکی دیگر از فضاهای بسیار مناسب و کاربردی برای قرار دادن انواع سیف باکس یا گاوصندوق، کمدها هستند. در همه منازل یا محیط‌های کاری کمدهایی وجود دارد که به‌صورت دیواری یا پیش‌ساخته در محیط نصب شده‌اند.

امروزه با وجود قفل الکترونیکی کمدی، حتی خود کمدها هم توانایی تبدیل‌شدن به یک گاوصندوق را دارند. زیرا این قفل‌ها از تکنولوژی بسیار پیچیده‌ای بهره می‌برند. به‌طوری در برخی مدل‌ها باز کردن درب فقط با استفاده از اثر انگشت امکان‌پذیر است.

قرار دادن گاوصندوق درون کمد

اگر حتی با وجود این قفل و امنیت تضمین شده آنها همچنان قصد استفاده از گاوصندوق را دارید، قادر هستید با قرار دادن آن در کمد و استفاده از قفل‌های دیجیتال برای کمد، امنیت آن را دوچندان کنید. زیرا کمتر سارقی ریسک باز کردن دو قفل حرفه‌ای را می‌کند.

فقط به این موضوع توجه کنید که در صورت سنگین بودن گاوصندوق حتماً باید مراقب فاصله کمد تا زمین باشید. به طور معمول بهتر است در چنین شرایطی، فضایی مناسب برای گاوصندوق در کمد ساخته شود.

چند نکته مهم درباره مکان مناسب برای قرار دادن گاوصندوق

  • اگر در مناطق سیل‌خیز زندگی می‌کنید، حتماً بخشی از منزل را برای گاوصندوق در نظر بگیرید که در صورت بروز سیلاب مشکلی ایجاد نشود.
  • اتاق‌خواب، زیر پله، و سایر فضاهای این‌چنینی اولین مکان‌هایی هستند که سارقان به آن توجه می‌کنند؛ بنابراین حتی‌الامکان گاوصندوق یا سیف باکس خود را خارج از این نقاط نگهداری کنید.
  • سعی کنید گاوصندوق‌هایی را انتخاب کنید که در برابر نفوذ آب و آتش‌سوزی مقاوم باشد.
  • هرگز مکان نصب گاوصندوق خود را با هیچ‌کس به اشتراک نگذارید.
  • می‌توانید برای فضای قرارگیری گاوصندوق یا سیف باکس خود از قفل‌های هوشمند و دیجیتالی استفاده کنید.
  • اگر قصد خرید گاوصندوق بزرگ و نگهداری مقدار زیادی اسناد و لوازم باارزش را دارید، حتماً پیش از خرید به فکر ساخت پایه بتنی، یا مکانی مناسب برای آن باشید تا خیالتان از بابت امنیت راحت باشد.
  • در صورت امکان، فرایند انتقال و نصب را خودتان بر عهده بگیرید تا هیچ‌کس متوجه وجود گاوصندوق و مکان آن نشود.
  • اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است فضای موردنظر در قسمت‌های کناری ساختمان و نزدیک به ستون‌ها باشد. این کار باعث می‌شود تا در هنگام اتفاقاتی مانند زلزله و… اموال شما در امان بمانند و آسیب کمتری متوجه آنها شود.

با درنظرگرفتن این نکات و انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن گاوصندوق، می‌توانید تا حد زیادی نگرانی‌های خود را کاهش داده و آرامش بیشتری داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با چند مکان مناسب برای قرار دادن گاوصندوق آشنا کنیم و به بررسی نکات مهم در انتخاب این مکان‌ها بپردازیم. کاملاً طبیعی است که شرایط همه فضاها به هم شبیه نیست. به همین دلیل گزینه‌های معرفی شده برای همه افراد مناسب نخواهد بود.

شما می‌توانید باتوجه‌به گاوصندوق یا سیف باکس خریداری شده و همچنین مکان موردنظر خود، یکی از گزینه‌های مناسب را انتخاب کرده و فرایند جای‌گذاری را آغاز کنید. لازم به ذکر است که توجه به نکات مهم بخش قبل کمک می‌کند تا این کار به‌درستی و کاملاً اصولی انجام شود.

در پایان خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید