افزایش ارزش ملک با هوشمند سازی خانه

افزایش ارزش ملک با هوشمند سازی و معرفی مزیت‌های آن

دسته بندی : هوشمند سازی
زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

افزایش ارزش ملک با هوشمند سازی یکی از مواردی است که در چند سال اخیر توجه زیادی به آن شده. پیشرفت تکنولوژی و همچنین گسترش استفاده از آن در زندگی روزمره به‌شدت در حال گسترش است و افراد زیادی تمایل دارند تا برای راحتی، آرامش و امنیت بیشتر، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

فرایند هوشمندسازی در کشور ما امری نسبتا جدید به‌حساب می‌آید و هنوز راه زیادی تا فراگیرشدن دارد. همه این موارد باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به فکر اجرای این ایده بیفتند و از این طریق موجب افزایش قیمت ملک خود شوند. در این مقاله قصد داریم به افزایش ارزش ملک با هوشمند سازی بپردازیم و مزایای مهم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشناشدن با ترفندهای افزایش ارزش ملک با کمک هوشمندسازی، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هوشمندسازی خانه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قبل از اینکه به معرفی تأثیرات هوشمندسازی بر روی ارزش ملک بپردازیم، بهتر است کمی با فرایند هوشمندسازی آشنا شوید. خانه‌های هوشمند مکان‌هایی هستند که از نظر ظاهری تفاوتی با سایر املاک ندارند، اما امکانات به‌کاررفته در آن همگی دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند.

هوشمندسازی خانه چیست

 

این مسئله به آن معناست که بسیاری از لوازم مهم مثل سیستم روشنایی، گرمایشی، سرمایشی، صوتی و… از طریق اینترنت به تلفن همراه متصل می‌شوند و از راه دور قابل‌مدیریت و کنترل هستند. هوشمندسازی سطوح مختلفی دارد و گاهی ممکن است یک ملک از زمان ساخت کاملاً هوشمند طراحی شده باشد. این در حالی است که برخی از منازل تنها با بهره‌بردن از تجهیزات الکترونیکی و اینترنت اشیا تبدیل به یک مکان هوشمند شده‌اند.

تأثیر هوشمندسازی بر قیمت خانه و مزایای آن

در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های هوشمندسازی ملک اشاره می‌کنیم. تک‌تک این مزایا قادرند تا به‌اندازه خود بر روی قیمت ملک تأثیر گذاشته و در نتیجه باعث افزایش ارزش آن شوند.

تأثیر هوشمندسازی بر قیمت خانه و مزایای آن

برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

تأثیر کاهش مصرف انرژی در افزایش ارزش ملک با هوشمند سازی

یکی از پررنگ‌ترین نقش‌ها یا مزیت‌های هوشمندسازی ملک، کاهش مصرف انرژی است. اکثر افراد به دلیل کمبود زمان یا گاهی تنبلی، به‌درستی لوازم مصرفی منزل مثل کالاهای الکترونیکی، لوازم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی و… را مدیریت نمی‌کنند.

توجه‌نکردن به این موضوع باعث می‌شود تا انرژی مصرف شده برای یک‌خانه معمولی، چندین برابر استاندارد باشد. طبیعی است که هر چقدر مصرف انرژی بیشتر از حد مجاز باشد، به همان اندازه نیز اتلاف انرژی اتفاق می‌افتد.

چنین موضوعی نه‌تنها موجب افزایش هزینه‌های پرداختی؛ بلکه باعث ازبین‌رفتن انرژی‌های مفید و سالم خواهد شد که در مقیاس بزرگ، عددی قابل‌توجه است.

تأثیر کاهش مصرف انرژی در افزایش ارزش ملک

بالابردن امنیت محیط

افزایش امنیت و حفظ حریم شخصی به بهترین شکل، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد در زندگی است. فراهم‌کردن چنین شرایطی در ملک‌های قدیمی و فاقد امکانات کافی، بسیار دشوار خواهد بود. زیرا افراد ناچارند که برای تأمین امنیت محیط به روش‌های مختلفی متوسل شوند. این در حالی است که حتی با انجام بسیاری از این فعالیت‌ها، همچنان احساس نگرانی همراه فرد خواهد بود.

خانه‌های هوشمند با بهره‌بردن از امکانات هوشمند و متنوع کمک می‌کنند تا نگرانی افراد تا حد زیادی کاهش پیدا کند. دستگیره هوشمند، چشمی‌های دیجیتال، سیستم ضدسرقت، اعلام حریق و… مواردی هستند که با هوشمندسازی ملک به کمک شما خواهند آمد.

بالابردن امنیت محیط در افزایش ارزش ملک

افزایش ارزش ملک با قفل و دستگیره الکترونیکی

همه ما به‌خوبی با قفل‌های مکانیکی آشنا هستیم و همه‌روزه در مکان‌های مختلف مدام با آن روبه‌رو می‌شویم. قفل‌های مکانیکی معایب زیادی مثل آمار سرقت بالا، امکان شکستن کلید در قفل، گم‌شدن کلید و بسیاری از موارد این چنینی را به دنبال داشت.

این مشکلات بعد از به وجود آمدن قفل‌های ضدسرقت و باکیفیت‌تر تا حدودی بر طرف شد، اما همچنان مشکلات زیادی پیرامون استفاده از این قفل‌ها وجود دارد.

قفل هوشمند یا دستگیره هوشمند جدیدترین نسل از انواع قفل‌ها هستند که با استفاده از انرژی الکتریکی کار می‌کنند. این قفل‌ها علاوه بر داشتن ظاهری مدرن و زیباتر دارای امکانات جانبی زیادی هستند که قابلیت این قفل‌ها را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. برای شناخت بیشتر این محصول باید گفت، دستگیره هوشمند در واقع قفل هوشمندی است که توسط یک دستگیره باز کردن درب را برای کاربران محیا می‌کند.

دستگیره دیجیتال چیست

به‌عنوان‌مثال، پشتیبانی از دسترسی‌های مختلف و نیازنداشتن به کلید، امکان مدیریت و کنترل قفل به کمک موبایل و از راه دور، قابلیت‌های پیشرفته مانند قفل کودک، سیستم ضدسرقت، ضد شوک و… گوشه‌ای از این امکانات باورنکردنی هستند.

امنیت قفل‌های دیجیتالی و هوشمند به‌ویژه در مدل‌های خاص مثل قفل هوشمند اثر انگشتی، تا 5 برابر بیشتر از قفل‌های مکانیکی است و بسیاری از معایب این قفل‌ها را نیز ندارد.

همین مسئله به‌ظاهر ساده می‌تواند به خوبی اهمیت افزایش ارزش ملک با هوشمندسازی را نشان دهد و بهای ملک را تنها با یک قفل هوشمند، بیشتر کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با مزیت‌های خانه‌های هوشمند و دلایل افزایش ارزش ملک با هوشمند سازی آشنا کنیم. سبک زندگی و امکانات موجود در منازل از گذشته تغییرات زیادی کرده است. شاید 40 سال پیش حتی آب لوله‌کشی هم برای بسیاری از افراد یک آرزوی بزرگ بود. اما چنین موضوعی امروزه به یک مسئله کاملاً عادی و روتین تبدیل شده است.

استفاده از تکنولوژی‌های روز در ساختمان‌ها و هوشمندسازی ملک در زمان حال یکی از روش‌هایی است که می‌توان به‌واسطه آن باعث افزایش قیمت ملک شد و ارزش‌افزوده‌ای را برای آن به وجود آورد.

شاید باگذشت زمان در طی 10 تا 20 سال آینده این مسئله نیز مانند لوله‌کشی آب به یک موضوع عادی تبدیل شود. بنابراین، تا زمانی که هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی‌های نو هنوز یک مزیت به شمار می‌روند، حتماً از وجود آنها بهره ببرید.

در پایان لطفاً سؤال یا تجربیات خود را در مورد افزایش ارزش ملک با هوشمندسازی، با ما به اشتراک بگذارید.

نظر خود را ثبت کنید